Когато Ли Ю решава да отиде на пътешествие с цел хазарт, тя разглежда опциите в Макао, но хотелите й се струват твърде скъпи. Така че си запазва стая в кораб-казино, който развива дейност в международни води на около час път от Хонконг, пише Bloomberg.
"Не ме интересува храната или другите удобства, единствената ми цел е да играя хазарт", казва Ли, домакиня от близкия Гуанджоу. "Много по-евтино е, отколкото да ходиш в Макао", допълва тя.
Нарастващото търсене от страна на китайци от континенталната част превърна Макао в един от най-големите центрове на хазарта в света. Цените на хотелите там вече са по-високи от тези в Лас Вегас.
По-ниските разходи, по-слабият държавен контрол и облекчените визови изисквания обаче карат все повече китайски комарджии да избират корабите като алтернатива на лъскавите казина в Макао, които миналата година отчетоха приходи за 38 млрд. долара.
Посетителите в осемте корабни казина, отплаващи от Хонконг всяка вечер, са нараснали с 9% до 615 328 души през първата половина на годината. Популярността на този вид кораби е показател за това как новите фирми печелят, докато Макао се мъчи да удовлетвори все по-голямото търсене.
Курортите в Макао работят почти на пълен капацитет. Средната цена на стая през юли е била 175 долара при 108 долара средно за Лас Вегас. В същото време една стая в кораб-казино може да струва само 52 долара.
Макао е единственото място в Китай, където казината са законни. Корабите обаче развиват дейност в международни води, където държавата не може да упражнява контрол.
Операторите на конвенционалните казина твърдят, че не се тревожат от конкуренцията. Корабите предлагат ограничени възможности за хранене или пък пазаруване, а бизнесът им представлява много малка част от хазартната индустрия в Макао.
Туристите от континентален Китай не се нуждаят от отделна виза, за да се качат на круизен кораб, след като вече са влезли в Хонконг. За Макао обаче подобна виза им е необходима.
Корабите напускат пристанището късно вечерта, отварят казината си, след като вече са в международни води, и позволяват на клиентите да залагат през цялата нощ. Едно от големите им предимства е, че тези кораби не плащат данъци върху приходите си, докато казината в Макао дължат данък от 39%.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?