Джо Холиър, 25-годишен бивш скейтър, превърнал се в технологичен предприемач, описва момента, в който изоставя смартфона си, като трансцедентално спокойствие. Холиър „олеква“, разделяйки се с компанията на своята високотехнологична джаджа и отказвайки се от достъпа до интернет.
Той признава, че решението не е било никак лесно. По думите му в началото изпитвал огромно усещане за тревожност, но след това облекчението било огромно, пише Financial Times.
Живеещият в Ню Йорк Холиър и неговият колега Каиуей Тан, с когото основават заедно компания, изпитват всичко това, след като на пазара това лято се появява специален мобилен телефон – революционен не с функциите си, а с липсата на голяма част от тях.
Така нареченият Light Phone ви позволява да извършвате и приемате обаждания, но нищо повече. В телефона могат да се запазят само 10 номера. Няма възможност за изпращане на съобщения, няма камера, няма интернет.
Дизайнът важен. Устройството има простичък пластмасов панел с размерите на кредитна карта. Ежедневното зареждане, от което се нуждаят повечето модерни смартфони, е избегнато с батерия, която издържа 20 дни.
Холиър и Тан се запознават в технологичен инкубатор на Google. Тан е работил за компании за смартфони, но открил, че годишният цикъл на незначителните подобрения на продуктите е станал прекалено „разточителен“.
На един пазар, на който дори най-евтините смартфони имат процесорната мощност на основен персонален компютър, Light отчасти е проект, който представлява протест срещу дигиталната епоха. Холиер се надява, че той може да се превърне в нещо повече от това – в начин, по който потребителите да намалят нещата, които ги разсейват.
Двамата набират 415 127 долара от 3 187 души в платформата на Kickstarter за разработването на телефона. Устройството все още е във фазата на прототип, но една компания от Китай е започнала да произвежда устройствата, а продажбите ще започнат през юни. Предварителните поръчки са за 100 долара, но двамата предприемачи твърдят, че точната цена все още не е фиксирана.
Първият Light Phone е бял, но се планира по-късно да се появи и черна версия.
Устройството се радва на неочаквани фенове. Холиър твърди, че хора като него харесват телефона – по-млади потребители, които не искат скъпи джаджи, които да носят, когато ходят на плаж и да карат скейтборд.
Телефонът е получил особен отзвук и сред бизнес потребителите над 45-годишна възраст, посочва той. „Те си спомнят колко важно е да поседиш на пейка в парка и просто да размишляваш“, коментира Холиър.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията


преди 9 години о ще се продава. аз лично ще си купя, защотот ми писна от тея *** смартфони пълни с фукнции от които нямаш нужда, огромни размери на дисплея, правещи телефона адски неудобен за държене, говорене и работа с една ръка. Това е идеално за служебни телефони, които да раздадеш на персонала. Стига цената му да е подходяща за орязаните функции. Защото 100 долара е доста скъпо. Моя смартфон струва по-малко.Реалната му цена трябва да е между 30 и 50 $ за да се харчи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години моментна мода, няма шанс това да се продава добре за дълго време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар