IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търсенето в Азия осигури силен ръст на печалбата за BMW

Компанията вече планира да доведе продажбите на автомобили до 2 млн. броя годишно още през 2016 г.

11:35 | 03.05.12 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Моделът BMW 6 Series Gran Coupe се очаква на пазара през 2013 г.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Моделът BMW 6 Series Gran Coupe се очаква на пазара през 2013 г. Снимка: Ройтерс

Печалбата на германския автопроизводител BMW за първото тримесечие надхвърли и най-оптимистичните очаквания на анализаторите, подпомогната от силното търсене в Азия и ръста на продажбите на най-скъпия седан на компанията, съобщава Ройтерс.

Печалбата преди лихви и данъчно облагане (EBIT) е нараснала с близо 19% до 2,13 млрд. евро при предварителни прогнози за средно 1,77 млрд. евро.

Преобладаващата част от нея идва от основния бизнес, където EBIT като процент от приходите леко се понижава до 11,6%.

В най-голяма степен заслугата е на нарасналите продажби на автомобили с висок марж на печалбата, включително от сериите SUV и лимузините „седмица“.

Основната част от ръста в продажбите се дължи на пазарите в Япония и Китай. Докато масовите производители страдат от вялото търсене в изтерзаната от дълговата криза Европа, BMW, както и конкуренцията във високия ценови клас, печели от факта, че висококачествените седани и джипове се търсят на много места. Особено на двата най-големи пазари на автомобили - Китай и САЩ, колите се продават като топъл хляб. Мюнхенският производител е продал общо 425 528 коли през първото тримесечие, а трите марки - BMW, Mini и Rolls-Royce са постигнали рекордни равнища. Акциите се повишиха в ранната търговия на Lang&Schwarz с около два процента.

„Регистрираме най-добрите резултати за първо тримесечие в нашата история – за продажби, приходи и печалба“, посочва в съобщение главният изпълнителен директор на компанията Норберт Райтхофер.

От BMW за пореден път подчертаха очакването си за нови рекорди в продажбите и печалбата преди данъци за 2012 г. и потвърдиха, че бизнесът с автомобили ще постигне марж по EBIT в горния край на планирания диапазон от 8%-10%.

През миналата година печалбата преди данъци скочи с 52% до 7,38 млрд. евро при 1,67 млн. продадени автомобила, като съотношението на оперативната печалба към приходите бе 11,8%.

BMW вече цели да доведе продажбите на автомобили до 2 млн. годишно през 2016 г., или 4 години по-рано от първоначално планирания срок. 

Всичко за пазара на автомобили четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:43 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още