Производителят на автомобили Nissan очевидно иска да намали с 15% производството си в Япония и да пренесе част от него в Тайланд. С това Nissan реагира на силната йена, която оскъпява износа и на спадащото търсене на родния пазар, пишат местни медии в четвъртък, цитирани от Ройтерс. Освен това концернът се надявал така да засили присъствието си на развиващите се пазари.
Вторият по големина японски автомобилостроител след Toyota планира да намали производството си в завода в Опама до Токио от сегашните 1,35 млн. единици годишно на около 1,15 млн. единици, пише икономическия вестник Nikkei.
Четири малки модела вече няма да се произвеждат на островната държава. Говорител на концерна потвърждава, че една от производствените линии в завода ще бъде спряна, но може да бъде пусната отново по всяко време. 45% от Nissan принадлежат на френската компания Renault.
Междувременно японската информационна агенция Kyodo съобщи, че Toyota е затворила от началото на финансовата криза през 2008 г. част от производството си в Япония. Преди кризата година Toyota е произвеждала около 3,9 милиона автомобила на година, сега са 3,6 милиона, а скоро и само 3,2 милиона. Считано от 2015 г. Toyota планира да продава най-малко половината от своите автомобили в страни, които не принадлежат към развития свят.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация