Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen форсира плановете си за създаване на нова евтина марка на автокомпанията до средата на 2015, пише специализираното германско списание Auto Bild.
Концернът има конкретна пътна карта за три нискобюджетни модели, пише списанието в последния си брой (петък). Възможните варианти са седан, комби и миниван, които ще се появят през следващите три години на цени 6 000 - 8 000 евро на пазара.
За Европа се обмисля да се пусне произведен в Китай или Индия миниавтомобил, тъй като в този сегмент по-активен е френският конкурент Renault със своята марка Dacia.
VW подчерта, че компанията постоянно анализира навлизането си на интересни сегменти и потенциални нови пазари. "Разбира се, има анализи. Обаче още няма решение", казват от компанията пред Auto Bild.
Според статията колите с по-ниски цени може би ще ползват малко по-стари двигатели, които обаче все пак отговарят на стандартите на ЕС за емисиите. За да се поддържат разходите ниски, VW вероятно да се откаже от оборудване, като въздушни възглавници за главите или климатик. Вместо новата модулна напречна матрица, концернът ще се върне към по-старата и първоначално отписана платформена технология.
По мнението на много анализатори именно истински евтин автомобил е онова, което липсва все още в богатата палитра на VW Group с нейните дванадесет марки. Досега обаче за компенсиране на тази слабост се спрягаха най-вече развиващите се пазари като Индия и Бразилия. Идеите за продажби и в Европа, където на пазара се намесват и корейският конкурент Hyundai / Kia, както и Fiat и французите, е нова.
Председателят на работническия съвет Бернд Остерло подкрепя инициативата на борда да разработи една „Low Budget Car“.
„За развиващите се пазари се нуждаем от една изгодна кола, позиционирана под цената на VW Up“, казва той пред Handelsblatt. До края на годината ръководството на концерна трябва да представи съответна концепция.
Volkswagen обмисля от известно време навлизането в евтиния сегмент – не на последно място заради несполучливото сътрудничество с японския специалист по малки автомобили Suzuki. Първоначално компанията от Волфсбург искаше да се възползва от силната позиция на партньора си в Югоизточна Азия и по-специално в Индия. Там Suzuki е успешна с марката си Maruti.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?