Спадът на европейския автомобилен пазар се забавя до известна степен през изминалия месец. През октомври регистрациите на нови автомобили в ЕС са намалели с около пет процента до 960 хил. превозни средства. Така спадът е само около половината от този, който бе регистриран през предходния месец, предава Ройтерс.
Докато търсенето на автомобили на най-големия единичен пазар – Германия, се стабилизира, продажбите в засегнатата от кризата Испания се сриват с една пета спрямо същия период година по-рано, както съобщава днес асоциацията на европейските производители ACEA. И във Франция и Италия спадът продължава. Единствената светлинка в тунела е Великобритания, където продажбите са се увеличили с десет процента.
Така натискът върху производителите едва ли става по-малък, тъй като търсенето на автомобили през последните 13 месеца спада. Това засяга предимно производители като Opel, Renault и Ford, които разчитат на продажбата на големи обеми на по-ниски цени, но които заради високата безработица в кризисните южноевропейски държави почти не продават нови коли и трябва да затварят заводи. От друга страна премиум производителите успяват да се стабилизират.
Daimler повишава продажбите си с почти 3% благодарение на компактната си А класа и увеличава пазарния си дял от 5% до 5,4%. Мюнхенският конкурент BMW продава по-малко коли, но повишава пазарния си дял, защото пазарът се свива с по-бърз темп от продажбите на производителя. А Volkswagen печели от силния ръст на своята дъщерна компания от високия клас Audi (11% ръст). По този начин концернът от Волфсбург успява да неутрализира спадът в испанската дъщерна компания Seat (минус 11%).
С пазарен дял от 25,5% (миналата година: 23,9%) всяка четвърта нова кола в ЕС е от волфбургския гигант. Делът на изпадналия в криза алианс с GM втори по големина европейски производител Peugeot остава 12%. Opel продължава да губи почва под краката си – носещата загуби дъщерна компания на американския концерн GM вече държи само 6% от пазара след 6,6% през предходния месец. И докато и американският конкурент Ford също губи позиции, италианският концерн Fiat успява да покачи пазарния си дял.
Сред печелившите е и корейската марка Hyundai, чиито продажби се повишават с 11 на сто, докато продажбите на сестринската ѝ марка Kia спадат с 5%. Японският концерн Toyota отчита лек ръст и също повишава пазарния си дял.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони