IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Peugeot иска да намали зависимостта си от Западна Европа

Компанията ще съсредоточи повече усилия върху новоразвиващите се пазари

13:30 | 26.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Преговорите за задълбочаване на сътрудничеството между PSA и&nbsp;GM засега са замразени. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Преговорите за задълбочаване на сътрудничеството между PSA и GM засега са замразени. Снимка: Ройтерс

Френският автомобилен производител PSA Peugeot Citroen планира чрез интернационализация на своята марка да завладее загубените си позиции и да намали зависимостта си от традиционните пазари в Западна Европа.

„До 2015 г. ще правим значително повече от планираните досега 50 на сто от нашите общи продажби извън Западна Европа и искаме да продаваме в средносрочен план 60 до 65% от всичките ни автомобили на развиващите се пазари“, казва бранд мениджърът Максим Пике пред германското специализирано издание Automobilwoche. Така например новият базов модел Peugeot 301 вече е на пазара в Турция и ще се предлага само в Китай, Латинска Америка и Северна Африка. 301 трябва да бъде малко по-евтин от новия Peugeot 208, който поема платформата и двигателя от много по-големия 301.

За първата цяла година на продажби – 2014-а, Peugeot планира да продаде по думите на Пике поне 150 000 броя от базовия вариант на лимузината, която след 208 и 308 е третият по важност модел на марката. Основен пазар се очаква да бъде Китай, където от края на 2013 г. Peugeot ще сглобява модела в собствена фабрика.

За всички останали пазари моделът ще се сглобява в испанския град Виго. Причината за решението да не се мести производството в страни с ниски заплати били логистичните условия във Виго и достъпът до висококвалифицирана работна ръка. 

Междувременно френският алианс отрече, че обмисля да се раздели с американския концерн General Motors (GM) и неговата германска дъщерна компания Opel.

"GM е правилният партньор за нас“, заяви Пике в интервю за Welt am Sonntag. „Ние сме изправени пред сравними трудности, а имаме и еднакви цели“. Преди това и директорът на GM Дан Акерсън потвърди, че държи на сътрудничеството с французите. Според информация на запознати източници обаче преговорите в момента са замразени. Причината е опитът на френското правителство да предотврати на всяка цена планираното съкращение на 10 000 работни места и затварянето на фабрика в близост до Париж.  Според един от източниците автомобилопроизводителите са се разбрали да изчакат с разговорите. „В момента те смятат, че по-дълбоко обвързване не е вероятно преди 2014 г., когато пазарът може да се възстанови”, заявява друг източник.

”Условията на държавната подкрепа за френската компания изключват съкращаване на работни места, което значи, че сделката няма как да се ускори. Би било политически невъзможно всички съкращения да се прехвърлят към германския бизнес на GM”, посочва източникът.

От февруари GM държи 7% от PSA. Профсъюзите в Германия и Франция обаче се опасяват, че в случай на по-тесен съюз Opel и Peugeot могат да направят по-големи съкращения от предварително планираните. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:55 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още