Френският автомобилен производител PSA Peugeot Citroen е силно засегнат от спада на европейските пазари през изминалата година. Продажбите му в световен мащаб през 2012 г. спадат с 16,5% до 2,97 милиона броя. Парализираното преди всичко заради дълговата криза търсене в южноевропейските страни е довело до това развитие.
"PSA Peugeot Citroën почувства пълната сила на продължаващия спад", отбеляза маркетинг директорът Фредерик Сен-Жур, цитиран от Ройтерс. Ситуацията е сериозна - във Франция през изминалата година са регистрирани общо 1,9 милиона автомобила, което е с 14% по-малко, отколкото през 2011 г. и най-слаб резултат от 1997 г. насам.
Но и излизането от Иран се отразява на броя продадени коли. Там първоначално Peugeot трябваше да асемблира автомобили, но замрази плановете си още през пролетта на 2012 г. след наложеното ембарго. Така в годишния баланс липсват повече от 300 000 автомобила. През 2011 г. компанията е успяла да продаде с 457 900 превозни средства повече. Ако плановете за Иран бяха изпълнени, това би смекчило спада наполовина - до 8,8%.
В Европа, с 955 000 регистрации на леки и товарни автомобили, с 12,6% по-малко спрямо 2011 г., в условията на сериозен спад на европейския пазар (-8,6%), Peugeot постигна пазарен дял от 6,8% (7,1% за 2011) и запазва четвъртото си място в класацията на марките.
Намалението на пазарния дял в Европа спрямо 2011 г. се дължи в голяма степен на резултатите през първото полугодие (-0,6 пункта), докато през второто пазарният дял остана стабилен (6,7%). По отношение на леките автомобили (797 000 регистрации, -13%), успешното лансиране на модела 208, напредъкът на 508 и задоволителните резултати на 3008 компенсират само частично очаквания спад на 206+, 207 и 308, а Peugeot завършва годината с дял от 6,3% (6,7% през 2011 г.)
Продажбите на Peugeot в Китай обаче се увеличават с 9,4% до 442 000 превозни средства. До 2015 г. компанията иска да извършва половината от продажбите си извън Европа, потвърди Peugeot. За това трябва да помогне, наред с други неща, и второто смесено дружество в Народната република. Китай вече е най-големият пазар на автомобили в света. Но дори и там се очаква растежът да се забави тази година, твърдят експерти.
За изпадналото в криза финансово подразделение на Peugeot - Banque PSA Finance, компанията миналата есен вече си осигури държавна помощ в размер на седем милиарда евро. Според публикация на вестник Les Echos правителството в Париж вече официално поиска от Европейската комисия да одобри плановете за помощ. Еврокомисарят по конкуренцията Хоакин Алмуня още миналия месец обясни, че Брюксел няма да проверява самия кредит за автомобилния производител, а държавните гаранции, които френското правителство се съгласи да предостави.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 12 години Новата нормалност не понася на френските производители, а другарят Оланде ще ги довърши. Франция - ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар