Иновациите
Щайнер твърди, че способността на компанията му да работи бързо и иновативно е това, което е помогнало за сключването на сделката. Той го нарича „силата на голямата и гъвкавостта на малката“ компания.
Сглобяването на една машина, което се случва предимно на ръка, отнема шест до осем часа. В един момент Thermoplan доставя по 84 машини на ден на най-големия кафе оператор в света. Днес базирания в Сиатъл гигант носи една трета от продажбите на Thermoplan. Сред другите клиенти на компанията са Nestle, Google и Costa Coffee.
Приходите на Thermoplan достигнаха 130 млн. франка миналата година. Преди пет години те са по-малко от 100 млн. франка. Компанията все още не обмисля първично публично предлагане, въпреки че Щайнер отказва да говори за бъдещето на фирмата.
Силният франк
Независимо от високите производствени разходи и неблагоприятния валутен курс Thermoplan е концентрирала производството си в Швейцария.
"Естествено, направихме анализ на това какво ни е нужно, за да произвеждаме в Германия, в Източна Европа и дори в Малайзия“, разкрива Щайнер.
В отдела за проучвания и развитие на Thermoplan работят 40 души, а в производството – 140. Изобилието от квалифицирана работна ръка, законите, които правят наемането и освобождаването на служителите лесно, добрите държавни услуги и ниските данъци са нещата, които задържат компанията у дома, посочва главният изпълнителен директор.
През 2011 г., когато франкът почти достигна паритет с еврото, Thermoplan свали цените си с 5%. Обменният курс вече не е проблем, допълва Щайнер, подчертавайки, че заплатите в Швейцария са високи.
"Украйна, Русия, Казахстан – те тепърва откриват капучиното“, посочва той. „Очарователно е как едно питие като това променя света“, казва той.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо