Часът е 17:00 в магазина на Nordstrom в Сиатъл и има 2 часа и половина до появата на Дядо Коледа. Клиентите получават текстови съобщения за мястото им на опашката и могат да се консултират за графика, както и това дали искат да видят чернокож, азиатски или Дядо Коледа, който владее жестомимичния език, пише Bloomberg.
В Macy’s в Ню Йорк посетителите могат да се регистрират онлайн за посещение в Света на Дядо Коледа. Други търговски центрове предлагат срещи с добрия старец на фона на пейзажи от “Замръзналото кралство” и “Шрек”.
През 2014 г. търговците на дребно разчитат повече на веселия старец да привлича клиентите в магазините и използват все по-усъвършенствани инструменти, за да примамят възможно най-много хора. Въпреки че икономиката се възстановява, трафикът в центровете за пазаруване е намалял през ноември. Това оказа натиск върху магазините и те предлагат все по-вълнуващи преживявания. В края на краищата да се срещнеш с Дядо Коледа не е нещо, което може да бъде поръчано в Amazon.com.
“Дядо Коледа е по-важен”, коментира Ян Книфен, главен изпълнителен директор на консултантската компания J. Rogers Kniffen Worldwide Enterprises.
Кариерата на Дядо Коледа в магазините започва през 1860 г., когато Роуланд Мейси го води, за да помогне за продажбите на магазин в Ню Йорк. “Светът на Дядо Коледа” в Macy’s пък се ражда през 1902 г. и вече има по 300 хил. посетители годишно само в Манхатън.
Тази концепция вече е възприета от всички търговци на дребно. В САЩ 850 хил. деца чакат на опашки, за да се срещнат с добрия старец, сочат данни на Международния съвет на търговските центрове.
С наближаването на Коледа търговците разчитат тези посещения да доведат до повече покупки за подаръци и импулсивни покупки от страна на клиентите. Около 70% от американците планират да направят коледно пазаруване в търговски център, за да се срещнат с Дядо Коледа, сочи проучване на ICSC.
Преживяванията с Дядо Коледа са се променили през годините. В епохата на селфитата много молове и търговци на дребно вече позволяват на родителите да правят снимки на децата си с Дядо Коледа, използвайки своите смартфони. Отминало е времето на традиционните фотографи на подобни събития. Някои места пък дори насърчават хората да водят и домашните си любимци.
Този бизнес е довел и до създаването на програми за обучение като Професионалното училище за Дядо Коледа в Денвър. Основателят му Сусен Меско твърди, че в момента има около 5000 професионално обучени Дядо Коледа в САЩ. Това осигурява на моловете и магазините обучени кадри.
Един Дядо Коледа, работещ в мол, печели средно между 17 и 22 долара на час, посочва Меско. Тя познава мъж на име Крис Кринглъс, който работи в Ню Йорк като Дядо Коледа и печели 500 долара на час.
“Децата не се променят - желанията се променят”, коментира един от стотиците Дядо Коледа в Америка. “Вярвам в децата. Стига те да вярват в мен, аз ще вярвам в тях”.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР