IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Carlsberg е най-вероятният купувач на Peroni и Grolsch

Heineken не е заинтересована от подобна сделка, защото е малко вероятно регулаторите да я одобрят

18:15 | 04.12.15 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Carlsberg е смятана от анализатори за най-очевидния купувач на марките Peroni и Grolsch, които могат да донесат на Anheuser-Busch InBev NV до 3,2 млрд. долара, когато компанията продаде два от ключовите брандове, собственост на SABMiller, пише Bloomberg.

Базираният в Копенхаген производител на бира е най-вероятният купувач на марките. Тази сделка ще допълни неговия бизнес във Великобритания, Италия и Холандия, твърди Анрдю Доналд, анализатор на Societe Generale. Направи ли този ход, Carlsberg ще улесни значително процеса по придобиването на SABMiller от AB InBev.

Причината за желанието на компанията да продаде двете марки е свързана с притесненията на европейските регулатори около сливането на двете компании – сделка на стойност 110 млрд. долара.

Придобиването на Peroni и Grolsch ще бъде първото за главния изпълнителен директор на Carlsberg Цеес'т Харт, който ревизира стратегията на фирмата и съкращава работни места, откакто се присъедини към компанията през юни.

Сделката може да даде нов тласък на растежа на производителя на бира, който миналия месец обяви, че планира да съкрати 2000 работни места, тъй като руската икономическа криза натежава върху печалбата му.

"Като цяло сливанията и придобиванията не са в дневния ни ред, тъй като се фокусираме върху укрепването на бизнеса ни по органичен начин“, коментира Каспър Елбьорн, говорител на Carlsberg.

Calrsberg Foundation, която притежава пивоварната компания, промени своя устав в края на 2013 г., така че да позволи на фирмата да търси възможности за инвестиции. Carlsberg обяви, че през първото тримесечие на 2016 г. ще представи стратегията си за растеж пред акционерите.

Сред потенциалните купувачи на Peroni и Grolsch се нареждат и японските фирми Kirin Holdings и Asahi Group Holdings.

Heineken, третият най-голям производител на бира в света, е малко вероятно да се бори за двата бранда, тъй като сделката ще бъде разгледана от антитръстовите регулатори. Ако Heineken и Grolsch обединят дяловете си, ще имат общо 52% от пазара в Холандия, твърди анализаторът на Stifel Марк Шварцберг. Heineken отказва да коментира въпроса.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:02 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още