За първата половина на 2016 г. Карлсберг България е най-бързо развиващата се компания на българския бирен пазар, обяви изпълнителният й директор Деян Беко, позовавайки се на данни на Nielsen A/S.
По думите му пазарният дял на компанията е нараснал с 3,6 процентни пункта на годишна база до 25,6%. Същевременно обемът ѝ се е увеличил с 24,7%.
“Развихме всичките си сегменти във всички региони в България. Очаквам през 2016 г. браншът да запази темпа на растеж и да остане стабилен”, коментира Беко.
По думите на Бранимир Братанов, маркетинг директор на Карслберг България, основен двигател на успеха на компанията през шестте месеца е преди всичко марката "Пиринско". В рамките на полугодието тя е увеличила обемите си с 27 на сто, а пазарният ѝ дял е нараснал с 2,5 процентни пункта. Сега "Пиринско" заема 16,1% от пазара на бира в страната. Според Братанов "Пиринско" остава най-голямата марка в портфолиото на компанията и е лидер в Благоевград и София.
“Една четвърт от продажбите в София са на "Пиринско”, коментира той, допълвайки, че домашният регион на бирата остава изключително важен за фирмата.
“Успехът на "Пиринско" се дължи на универсалността на марката, която работи с много таргет групи. Ние не правим големи промени в нея и даваме това, което сме обещали”, уточни още Братанов.
Другият голям двигател на Карслберг България е "Шуменско", което до голяма степен се дължи на възраждането на т. нар. Бомбичка - "Шуменско специално" 0,33 мл., което което успя да увеличи обемите с 19,1% през периода спрямо същия миналата година.
“Заложихме на нова комуникация и нови активности”, обясни Братанов. По думите му "Бомбичката" си е върнала предишния имидж, а за целта компанията е инвестирала 4,5 млн. лева за възобновяване на нейното производство. “Революционното в случая беше, че я сложихме в оборотна бутилка”. От фирмата посочиха, че пред нея е стоял въпросът дали малката разфасовка ще се приеме добре от клиентите, но проучвания са показали, че инвестицията ще се отплати.
Според Деян Беко успехът се дължи не само на иновациите и инвестициите в нови бутилки и нови производствени мощности, но и на новия начин на работа с търговските партньори и на вътрешното преструктуриране на екипа.
Периодът е бил успешен и за премиум марките на Карслберг България, уточни Братанов. По думите му Tuborg се радва на 13% ръст в обемите.
“Досега не сме се фокусирали много върху Budweiser, но релансирането ѝ в България доведе до ръст от 300% в обемите”, коментира той.
Сайдерът Somersby вече има над 60% пазарен дял у нас, като целият пазар на сайдери през първото полугодие е нараснал със 7%. От Карслберг България обявиха, че новият вкус Somersby боровинка се радва на добро представяне, а в края на сезона компанията ще обяви нещо напълно ново, свързано с марката.
Във връзка с ретро вълната на пазара на бира у нас Братанов обясни, че потребителите се нуждаят от нещо по-автентично и има носталгия по миналото и по по-качествените продукти. Същевременно хората искат да разбират повече от бира, от марка, която им предлага по-ясни послания.
От своя страна радлерите, които през 2012 г. постигнаха голям успех у нас, нямат голям принос към пазара в момента, уточниха от Карслберг България. От компанията споделят, че вероятно тази напитка ще остане нишова, тъй като е и сезонна, така че не очакват тя да се развие значително в следващите години.


Протестите започнаха със загрявка за довечера
Важно! Вижте как да се предпазите, за да не пострадате по време на протест
Областната дирекция на МВР във Варна получава държавен имот
Община Варна стартира проекти за ремонт на СК „Локомотив“ и НЧ „Христо Ботев 1928
Черно море пусна билетите за мача с Арда за Купата на България
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
За да защити САЩ, Тръмп спира помощта за развитието на Африка
Обикновените бели тениски на Брунело Кучинели струват 500 долара. Само не ги наричайте тихи
Пасивност към еврото прави българския бизнес уязвим за конкуренцията от ЕС
Ръсел Вуут е архитектът на имперския президентски мандат на Тръмп
С кой ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
И студенти от НАТФИЗ излязоха на протест
Кабинетът отпусна 1,7 млн. лева за неприетите деца в детски градини