Walt Disney ще таксува потребителите по 7 долара месечно за своята стрийминг услуга, която ще стартира на 12 ноември – ход, който има за цел да подкопае гиганта Netflix на един особено населен пазар, пише Bloomberg.
Компанията представи услугата си в четвъртък на място, където е сниман оригиналният филм „Мери Попинз“, като направи презентация в стил Apple на своя онлайн продукт. Платформата ще струва с няколко долара по-малко от най-популярния план на Netflix, който в САЩ е 11 долара, а това ще натежи значително на финансите на Disney. Очаква се Disney+ да излезе на печалба за около пет години.
Отвъд цената и технологията това дали услугата ще оцелее зависи от нейното съдържание, а именно тук Disney дава сериозна заявка. Disney+ ще включва арсенал от детско съдържание, включително 13 класически анимационни филма, 21 продукции на Pixar, оригинални сериали и материали от прочутите франчайзи на Marvel и „Междузвездни войни“.
Книжата на Disney повишиха стойността си с 3,7% до 120,86 долара преди старта на търговията днес. Тези на Netflix пък потънаха с 1,2 на сто до 363,40 долара.
"Уверени сме, че това е продукт, за който хората ще бързат да се регистрират“, коментира главният изпълнителен директор Боб Айгър в интервю за Bloomberg Television.
Disney+ ще бъде пусната в САЩ, Западна Европа и Азия през първото фискално тримесечие на фирмата, или по-точно в края на календарната година. В Източна Европа и Латинска Америка се очаква на по-късен етап.
Disney планира да похарчи 1 млрд. долара за стрийминг програми през следващата година и не очаква да генерира печалба до фискалната 2024 г., когато платформата трябва да има между 60 и 90 млн. потребители. Две трети от тези абонати ще бъдат от чужбина, прогнозира компанията.
Освен това Disney+ ще включва „Семейство Симпсън“. Сериалът стана част от портфолиото на компанията с придобиването на активи на 21st Century Fox през март.
За Боб Айгър Disney+ е лебедова песен. Дългогодишният лидер на компанията се очаква да се оттегли от поста на главен изпълнителен директор през 2021 г., когато договорът му изтича.
По време на презентацията пред инвеститори Disney показа как ще работи новата услуга. Тя ще включва пет категории, свързани с ключови брандове на Disney, в това число Pixar, Marvel и National Geographic. 4К съдържанието ще е достъпно на свързани телевизори, смартфони, таблети и други устройства.
Начинът, по който изглежда Disney+, е напълно различен от дизайна на Netflix. Но Disney залага, че лоялната ѝ база от фенове ще открие причина да плати за още една стрийминг услуга.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР