IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Норвегия се ориентира към морска търговия в Арктика

Нови търговски пътища и неизследвани залежи на природни богатства в региона ще извадят морската търговия от рецесията

15:19 | 28.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Норвегия се ориентира към морска търговия в Арктика

Представлявайки вторият по големина и най-развит в чужди води флот, норвежката морска търговия се отправя към Арктика. Това каза генералният директор на Норвежката асоциация на собствениците на кораби Стурла Хенриксен за CNBC.

Икономическата дейност на скандинавската държава в региона се извършва в три направления. „Едното е свързано с производство на петрол и газ отвъд граница, а второто представлява регионална морска търговия. Третото, което привлича и най-голямо внимание, е трансатлантическото плаване, което съкращава разстоянието между Азия и eвропейските ни пристанища с една трета. Тук се намират около една десета от неизследваните природни богатства на планетата, около една трета от ресурсите на природен газ и огромно количество редки минерали“, каза Хенриксен.

Въпреки широкия набор от възможности, той добави, че глобалното затопляне представлява „сериозен проблем“ за всички, като отбеляза, че две трети от летните ледове са изчезнали през последните тридесет години. Генералният директор отхвърли твърденията, че морската индустрия е един от основните производители на въглеродни емисии.

„Морската търговия е един от най-ефикасните начини на транспорт. Чрез нея се пренасят 90% от международната търговия и се произвеждат 2,7% от парниковите газове, което не е толкова много... Разбира се, това не означава, че не бива да се отнасяме максимално сериозно към проблема - в момента в бранша тече въвеждането на мерки за запазване на околната среда“.

Много от международните компании, занимаващите с морска търговия се опитват да направят корабите си по-ефикасни що се отнася до изразходване на гориво. Освен че е добре дошло за околната среда, те го правят и в опит да намалят разходите си, тъй като секторът беше сериозно засегнат от икономическата криза. С падането на търсенето се стигна до свръхпроизводство, причинено от прекомерно производство на нови кораби и рязко спадане на транспортните такси.

Хенриксен е оптимистично настроен и вярва, че индустрията ще стъпи на краката си. „Като цяло, смятам че морската търговия ще се разшири. Свръхпроизводството започва да намалява, а търсенето набира скорост“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още