Контролираният от шведския автомобилен концерн Volvo Cars производител на електромобили Polestar води преговори за листване на борсата чрез сливане с компанията със специално предназначение (SPAC) Gores Guggenheim, съобщава Automotive News Europe, цитирайки източници, запознати с дискусиите.
Сделката може да създаде комапния с общи активи на стойност от около 25 млрд. долара. Тъй като сделката още не е финализирана е възможно условията по сливането да бъдат променени или преговорите да се разпаднат, предупреждават източниците.
Базираната в Гьотеборг, Швеция, Polestar, ръководена от главния изпълнителен директор Томас Ингенлат, се конкурира с компании като Tesla и Lucid Motors на пазара на електромобили. Още през март Bloomberg съобщи, че концернът разглежда листване през тази година.
Производството на второто превозно средство и първия електромобил на компанията Polestar 2 стартира през март в китайската фабрика на Zhejiang Geely Holding Group, компанията-майка на Volvo, в Луцяо. През септември 2020 г. Polestar обяви, че планира да започне производството на още един автомобил - Polestar Precept, чийто интериор ще бъде изграден от рециклирани пластмасови бутилки и корков винил, како и от възстановени рибарски мрежи.
През юни компанията обяви, че Polestar 3 ще се изгражда в Южна Каролина, в завод на Volvo, открит през 2018 г.
„Производството в САЩ прави доставките по-ефективни, намалява сроковете за доставка и дори ще окаже положително въздействие върху цената на SUV модела Polestar 3 , посочват от компанията.
В същото време Volvo постигна споразумение с Geely за създаването на съвместно предприятие, което ще поеме операциите, свързани със силовите агрегати. Сделката ще позволи на шведите да се концентрират върху разработването на електрифицирана продуктова гама, изтъкват от Volvo.
През август концернът ще обедини целия си бизнес със силови агрегати в нова компания, наречена Aurobay, която първоначално ще доставя своята продукция само на Volvo и Geely. В бъдеще дружеството ще започне да доставя и на клиенти извън групата.
„Новият самостоятелен бизнес също има амбицията да доставя на клиенти извън Geely Holding Group и има за цел да бъде водещ играч в предлагането на висококачествени решения с ниски нива на емисии и икономически ефективни силови агрегати“, изтъкват от Volvo.
Шведският автомобилен концерн се стреми да електрифицира половината от своята гама до 2025 г., докато за останалата част възнамерява да се възползва от хибридните технологии. Компанията се ангажира да продава само електромобили от 2030 г.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа