IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автомобилите харчели средно с 25% повече от обявеното

Най-голяма е разликата при луксозните германски коли, сочи европейско проучване

08:50 | 29.05.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите.<em>&nbsp;Снимка: Ройтерс</em></p>

BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите. Снимка: Ройтерс

Разликата между горивната ефективност на автомобилите, обявена от производителите им, и реалността за шофьорите е нараснала, като луксозните германски коли отчитат най-голямо разминаване, сочи проучване, цитирано от Ройтерс.

Изследването на организацията с нестопанска цел Международен съвет по чист транспорт (ICCT) установи, че като се има предвид разходът на гориво, реалните въглеродни емисии на новите автомобили са средно с около 25 процента по-високи, отколкото обявяват производителите им, докато преди десетилетие те са били с 10 на сто над обявеното.

Констатациите от проучването ще увеличат натиска за реформа на европейските процедури за тестване на превозни средства, за да може да се гарантира, че рекламираната икономичност отразява по-точно нормалното използване на автомобила, сочи информацията. Това пък може да затрудни автомобилопроизводителите при покриването на поставените за 2020 година цели на ЕС за емисиите въглероден диоксид, отделяни от автомобили.

BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите, се посочва в публикувания днес доклад. Audi се нарежда на второ място по този критерий, като обявените емисии въглероден двуокис са с около 28 процента под емисиите при нормално използване на автомобилите на компанията. При Mercedes разликата е 26 процента, при Toyota - 15 процента, при Renault и PSA Peugeot Citroen - 16 процента.

"Това означава, че реалният разход на гориво на средностатистическия шофьор е обикновено с 25 процента по-висок от заводските данни", отбеляза Питър Мок, управляващ директор на европейското подразделение на организацията Международен съвет по чист транспорт.

Разликата в енергийната ефективност на автомобилите струва на шофьорите допълнително средно 300 евро годишно, се посочва в доклада, който се основава на данни от почти половин милион автомобила на компании или лица в Европа.

Източник: БТА

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
melon
преди 10 години
Моята харчи по каталог, има моменти пада на извънградско и под каталожния.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
Веско
преди 10 години
Тез откриха топлата вода! От 40 години автомобилите се "усъвършенстват" с повече лампички, кожа, лайсни, датчици и много реклама. А ако има някой надпис ...-троник и тълпата е в екстаз :) Не може да храниш 3 литров двигател с 5 литра бензин, че и да очакваш 200 коня, както и да промениш физичните закони.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още