Италианският автомобилен производител Fiat SpA преговаря с група банки за финансиране в размер на до 10 млрд. долара (7,70 милиарда евро), за да придобие акциите на Chrysler Group LLC, които все още не са негово притежание и да рефинансира дълга на двете компании, предаде Bloomberg, позовавайки се на информирани източници.
Според агенцията сред банките са Bank of America Corp., Deutsche Bank AG, Goldman Sachs Group Inc. и BNP Paribas SA. Те трябва да заемат на Fiat пари, за да може италианският концерн да придобие 41,5 процента от акциите на Chrysler, притежавани от здравната каса за пенсионери на американския профсъюз United Auto Workers.
Fiat притежава 58,5 на сто от Chrysler и планира да придобие останалите акции от тръста VEBA в съюз с Организацията на обединените служители в индустрията. Ако двете страни постигнат споразумение за цената, „сливането на двете компании технически може да бъде завършено до края на годината“, заяви главният изпълнителен директор на италианския концерн Серджо Маркионе пред журналисти в началото на март.
Серджо Маркионе, изпълнителен директор на Fiat и Chrysler, желае да завърши сделката до края на лятото, но първо трябва да се постигне споразумение за стойността на дела. Fiat вече е получил устно ангажименти от редица банки, че ще участват в сделката, но окончателно споразумение все още няма с нито една.
Във вторник италиански вестници писаха, че преговорите са в решителна фаза. Според Corriere della Sera Fiat ще плати на тръста VEBA не по-малко от 3 млрд. долара за оставащия дял.
В последните месеци Fiat бе принудена да намали годишните си прогнози заради слабите продажби в ударената от рецесия Европа. И високите разходи за пускането на нови модели на Chrysler се отразиха на печалбата на италианския автомобилен производител от началото на годината. Консолидираната печалба преди данъци за първото тримесечие падна с 60 процента до 160 млн. евро, обяви Fiat в края на април.
Продължителната загуба в Европа също натовари компанията. Само от януари до март тук бе отчетена оперативна загуба от 111 млн. евро. За разлика от предишни години обаче сега и печалбата в Chrysler е по-ниска. Заради кризата в продажбите на Стария континент напоследък зависимостта на Fiat от своята американска дъщерна компания се засили доста. Въпреки слабото първо тримесечие Fiat и Chrysler държат на поставените си годишни цели.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?