В света на автомобилостроенето има не малко така наречени „спящи” брандове. Те продължават да са собственост на големи действащи компании, които ги държат в резерва. И от време на време се случва да възстановят някоя от тях. Изданието Autoreview припомня подобни случаи.
На първо място това е Datsun, която принадлежи на Nissan. Още догодина под тази марка ще излезе първият нов модел, който ще се продава в Индия, Югоизточна Азия и Русия. От своя страна друг участник в концерна Renault-Nissan - френската компания Renault, готви да възроди Alpine – марка, чиито последен автомобил излиза през 1995 г.
Концернът FIAT също е пратил „в запаса” цял отделен бранд - Autobianchi, който от 1955 до 1995 г. произвежда стилни компактни автомобили. В момента италианците сериозно обмислят възможността да възродят тази марка. И да започнат производството на евтини автомобили, които да се конкурират успешно с румънската Dacia.
Концернът BMW е собственик и на две други британски марки (освен Rolls-Royce и MINI). Това са Triumph и Riley, които германците решиха да задържат за себе си, след като през 2000 г. продадоха Rover. Все по-често, най-вече във Великобритания, се чуват слухове, че Triumph може да се превърне в „евтиното” BMW.
Има и други – Aston Martin е собственик на Lagonda, Talbot и Simca са на групата PSA Peugeot Citroen, а Imperial и Plymouth - на концерна Chrysler. Другите два големи концерна в САЩ - Ford и General Motors, също имат такива брандове. Ford е собственик на Mercury и Edsel, а GM на Pontiac, Oldsmobile и Geo.
Volkswagen от своя страна държи правата върху няколко исторически марки - DKW, NSU и Auto Union. Освен това германският концерн разполага и с марката „Москвич”, която придобива през 90-те години на миналия век. Тогава заводът в Москва, който произвежда автомобили с това име, се задъхва от финансови проблеми и търси опити за сътрудничество с чужди компании. Руснаците дори правят модел с помощта на Renault, но в крайна сметка марката става собственост на Volkswagen.
Други две легендарни марки от соц. времето - Trabant и Warburg, също не са напълно погребани. В момента правата върху собствеността на Trabant държи компанията за производството на играчки – Herpa. Неотдавна беше показан дори концепт на бъдещ Trabant с електрическо задвижване, който обаче така не стигна до поточните линии. При Wartburg нещата са малко по-различни – през 1991 г. заводът в Айзенах, където се произвежда автомобила, бе купен от Opel, който придоби и правата върху бранда. Твърдеше се дори, че германският производител ще възроди Wartburg, но икономическата криза сложи край на подобни слухове.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Спящите автомобилни марки
Съветският Москвич е собственост на Volkswagen, а легендарният Triumph – на BMW
15:06 | 19.08.13 г.Показаният във Франкфурт през 2010 година Trabant nT. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Електромобилната марка Zeekr планира да набере над 360 млн. долара чрез IPO в САЩ
-
Американската военна машина работи с редкоземни магнити, доминирани от Китай
-
Технология на Huawei предлага на автопроизводителите път към успех в Китай
-
Страховете от разрушителен протекционизъм са преувеличени
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Кадър на деня за 3 май
-
Източна Европа скоро ще изпревари южните страни членки на ЕС по жизнен стандарт
-
Страните от най-голямата вълна на разширяване на ЕС може да загубят конкурентното си предимство
-
Недостигът на тежък петрол по света повишава разходите на по-широката индустрия
-
Разминаването на Фед и ЕЦБ при лихвените решения ще доведе до проблеми за еврото, според икономист
-
Европа е изправена пред компромис между етническата хомогенност и просперитета
-
Русия е установила контрол над територия от 547 км в четири украински области тази година
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Благоприятните данни тласнаха британския индекс FTSE 100 до рекорден връх
-
Dow Jones прибавя над 300 пункта след по-слабите от очакванията данни за трудовия пазар в САЩ*
-
ЕЦБ е готова със становището за законопроекта за въвеждане на еврото в България
-
Разминаването на Фед и ЕЦБ при лихвените решения ще доведе до проблеми за еврото, според икономист
-
Инфлацията в Турция се ускорява до малко под 70% през април