Продажбите на автомобили в Европейския съюз (ЕС) са продължили да се свиват, въпреки че икономиката на еврозоната излезе от рецесия и постигна скромен икономически растеж през второто тримесечие, пише Associated Press.
Продажбите на леки коли през първите осем месеца на годината са отстъпили с 5,2% на годишна база до 7,84 млн. броя, сочат публикуваните във вторник данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Постигнатият резултат е най-ниският за периода януари-август от 1990 г., когато започва отчитането на данните.
Регистрациите на нови автомобили през август са отстъпили с 5 на сто спрямо същия месец на миналата година до 653 872, отбелязват още асоциацията.
Икономиката на 28-те страни от ЕС нарасна с 0,4 на сто през второто тримесечие, но безработицата остава висока на ниво от почти 11%. Най-силно засегнатите от кризата страни в еврозоната като Гърция и Испания страдат от още по-високо ниво на безработицата. Експертите от ACEA изтъкват, че това има пряка връзка със спада на продажбите на превозни средства от средния и ниския ценови клас.
Продажбите на луксозни автомобили обаче запазват относително стабилен темп.
Спадът през август е обхванал част от най-големите европейски пазари. Продажбите в Германия са паднали с 5,5%, въпреки по-чувствителното подобряване на националната икономика спрямо останалите членки на валутния блок. Регистрациите на нови коли са отстъпили и във Франция, Италия и Испания, съответно с 10,5%, 6,6% и 18,3 на сто.
Великобритания е единственият голям пазар, който е отбелязал разширение през осмия месец на годината – с 10,5%.
Германският производител Volkswagen е отчел ръст на продажбите през август с 11,2%, докато при френския PSA Peugeot Citroen се отчита отстъпление от 17,3%. Renault Group е увеличил продажбите с 6%, а General Motors - с минималните 0,5 на сто. Ford пък отстъпва с 1,5 на сто.
Луксозни марки се справят по-добре. Продажбите на Mercedes са се покачили с 8,9%, докато при BMW AG ръстът е бил с 9,5%.
С най-голям пазарен дял през първите осем месеца остава Volkswagen Group с 24,9%. Година по-рано компанията е държала 24,8% от европейския автомобилен пазар.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?