Независимата организация Global NCAP направи първи по рода си краш тест на автомобили, предназначени за пазара на Индия. Резултатите са повече от плачевни, а заключението на експертите гласи, че изпитаните возила изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат.
Тестът, който е стандартен и представлява удар в стена със скорост 64 км/час, е приложен на общо 6 нови коли. Това са Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10, Volkswagen Polo и Volkswagen Polo (фейслифт), чийто общи продажби представляват над 20% от пазара на коли в Индия.
Пет от автомобилите напускат краш теста с нула звездички за защита на възрастните в купето. Една от причините е, че в базовото им оборудване липсват въздушни възглавници.
Най-зле се представя Tata Nano, но като цяло всички изпитани автомобили показват сериозни недостатъци, които при инцидент биха довели до животозастрашаващи наранявания на пътниците в колата. Структурата на Tata Nano, Hyundai i10 и Suzuki-Maruti Alto 800 е толкова калпава, че дори да бъдат оборудвани с въздушни възглавници, няма да могат да бъдат наречени безопасни.
Единствените автомобили, които показват горе-долу задоволителен резултат са Ford Figo и Volkswagen Polo. Те също имат нула звездички за защита на възрастните в купето, но структурата им е определена като "стабилна". Казано иначе, ако Figo и Polo бъдат оборудвани с въздушни възглавници, ще получат звездички от Global NCAP.
Volkswagen вече предприе мерки в тази посока, като пусна на пазара в Индия обновена версия на своето Polo. Тя разполага с две въздушни възглавници още в базовото си оборудване, като при тестовете на Global NCAP заслужи четири звездички.
"Всички коли без обновеното Polo не биха успели да преминат теста, дори ако ударът в стената е с 56 км/час. Те изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат", категорични са експертите.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Kраш тест на индийски коли
Независима организация провери безопасността на 6 коли, предназначени за този пазар
15:22 | 02.02.14 г.Това остава от Tata Nano след удар с 64 км/час. Снимка: Global NCAP
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
Михалис Сарис: Време е пътуването на България към еврозоната да завърши
-
Кадър на деня за 17 май
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
-
VW и Renault прекратиха преговорите за разработване на достъпен електромобил
-
Руски съд замрази активи на UniCredit в страната заради иск на "Газпром"
-
Най-голямото руско пристанище е под масиран обстрел с дронове
-
Правителството в Китай планира да купи милиони непродадени жилища
-
Защо Великобритания строи най-скъпата ядрена централа в света?
-
За първи път от началото на войната никой в Украйна не се оплаква от липса на снаряди
-
90% от търговията между Русия и Китай вече e в рубли и юани
-
Минималната заплата за най-ниската академична длъжност става 2100 лв.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
-
Несигурността за графика на лихвените понижения тласна надолу европейските борси
-
„Софарма имоти“ ще разпредели дивидент от 0,16 лв. на акция за 2023 г.
-
Паричните преводи от български емигранти се увеличават
-
SOFIX се повиши с над 2% за седмицата до почти 856 пункта