Toyota потвърди, че ще последва примера на Ford и Holden и ще прекрати производството си в Австралия до 2017 г., пише специализираното местно издание Motoring. С това ще бъде затворена паметна страница в историята на континента, който вече няма да бъде свързван с автомобилостроенето.
Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp. - Акио Тойода, обяви лошата новина на работниците в завода на компанията в Австралия. Около 2500 служители на Toyota ще бъдат съкратени от производствения център във Виктория, където се произвеждат моделите Camry, Camry Hybrid и Aurion, както и някои от четирицилиндровите двигатели на марката.
Подобно на Holden (през декември) и Ford (през май), Toyota обяви, че ще продължи операциите в Австралия, но само като търговец и дистрибутор. Първа производството си ще преустанови Ford – през 2016 г., а година по-късно това ще сторят и другите две компании.
Спекулациите за спирането на конвейерите на Toyota се появиха още в края на миналата година, когато от местния клон на японците обявиха, че „производството им среща безпрецедентни трудности“, породени от задъхващата се икономика и затруднените доставки на части. Допълнителен натиск дойде от синдикатите в страната, които блокираха всякакви промени в условията на труд на работниците.
Всичко това се случва на фона на сериозните опити от страна на Toyota да оптимизира производството в австралийския си завод, което според изчисленията щеше да намали производствените разходи на всеки автомобил с 3800 долара. Междувременно стана ясно, че правителствената Комисия по продуктивността в страната налага забрана за отпускане на държавни помощи за автомобилната индустрия до 2020 година.
От компанията обявиха, че ще внасят Camry и Aurion в Австралия и след 2017 г., като автомобилите ще идват от Тайланд, с която Австралия има споразумение за свободна търговия. В момента от Тайланд се доставя лекотоварният пикап HiLux.
Става ясно още, че ръководството ще умува за това дали да запази някои от периферните си структури в Австралия, както и какви ще бъдат техните функции. Компанията разполага с технически център в Нотинг Хил, както и с дизайнерски отдел в Мелбърн. Така например, Ford ще запази развойния си център в Австралия, който ще продължи да функционира и след 2016 г., а Holden ще съхрани един от дизайнерските си центрове в страната.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура