IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как се конструира Ван на годината?

Новата Dacia Dokker е ванът с най-добро съотношение между цена и предлагане

13:51 | 31.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Automedia.bg</em></p>

Снимка: Automedia.bg

Казват, че дизайнът е субективно нещо. Когато става дума за автомобили, абсолютно всичко може да бъде субективно. Все пак за някои хора 75 к.с. са напълно достатъчни, докато други не само няма да се задоволят с подобна мощност, но и биха били тотално разочаровани от леко изкривен шев, дори ако става дума за стелката на пода. Ако сте от втория тип хора, този материал вероятно не е за вас. Днес става дума за най-достъпния ван на пазара. Този, който завоюва титлата "Най-добър ван на България 2014" - Dacia Dokker.

Да, Dokker е най-достъпният ван на пазара, но това не му попречи да спечели убедително титлата "Най-добър ван на България 2014". Дори напротив, цената е сред основните предимства на модела, които спечелиха вота на журито.

Какво обаче означава най-добър - най-бърз, най-икономичен или най-комфортен? Всъщност нито едно от трите. Престижното признание се дава на автомобила, който предлага най-добро съчетание от качества. Оценяват се двигателите, дизайнът, пътното поведение, комфорта, безопасността и цената. При избора на автомобил като Dacia Dokker цената определено е водеща. Но румънската машина има още с какво да се похвали.

Ако се вгледаме в дизайна, например, ще установим, че Dokker в никакъв случай не изглежда евтин. Дори напротив, дизайнът е едно от нещата, с които Dacia привлича клиенти. А не както беше до скоро - само с ниска цена. Интериорът също не е посредствен, въпреки че трудно може да се нарече отличен. Обстановката в салона на модела е приятна, материалите са добре сглобени, а уредите - ергономични. Таблото е изградено от твърда пластмаса, която обаче не изглежда евтина. Седалките не са сред най-удобните, но биха свършили работа на всеки. Един от недостатъците, които отрих за себе си, е липсата на възможност да се поръча волан с регулиране в дълбочина. Тази проста екстра дава възможност за важна настройка, която прави шофирането далеч по-приятно.

Като стана дума за приятно шофиране, няма как да пропуснем двигателите. Това, че Dokker е най-евтин съвсем не означава, че използва остарели технологии. Двигателите на модела са заети от най-новите модели на компанията майка - Renault. Това са добре познатите дизелови dCi агрегати, както и напълно новите за модела бензинови мотори. Именно новата бензинова версия на Dokker изпробвахме този път.

Бензиновият двигател разполага с всички модерни и актуални технологии - турбо, директно впръскване на горивото, алуминиев блок. Той има обем от само 1,2 литра, но благодарение на споменатите системи генерира цели 115 к.с. и 190 Нм. Моторът предлага по-добра динамика от стария 1,6-литров атмосферен агрегат, като освен това изразходва много по-малко гориво. Техническите данни сочат - ускорение от място до 100 км/час за 11,1 сек. и среден разход на гориво от 6,2 л/100 км. Доста добре за пълноразмерен ван с 1,2-литров двигател, нали?

Двигателят определено заслужава внимание. Той е доста пъргав, звучи добре и е еластичен дори при висока скорост. Всъщност най-бързата версия на Dokker е оборудвана именно с този агрегат, носещ обозначението 1,2 TCe.

Изпробвахме модела в градския трафик, както и на магистрала. В града разходът бе 6,8 л/100 км, което с е почти литър по-малко от това, което предписват производителите. При движение по магистрала потреблението не бе много по-ниско - 6,5 л/100 км, което вероятно се дължи на допълнителната кутия за багаж на покрива.

Предимствата на Dacia Dokker обаче не се изчерпват до тук. Набързо ще споменем двете предлагани версии - "цивилната" Dokker и лекотоварната Dokker Van, щедрото товарно пространство, функционалността на салона и предлаганите екстри. Сред тях изпъква аудио-навигационната система Media Nav със 7-инчов тъч дисплей, чиято цена е повече от конкурентна - 790 лв. с ДДС. Както и базовото оборудване, в което са включени ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране) и четири въздушни възглавници. ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението) са опции.

Реално погледнато Dacia Dokker няма нито един съществен недостатък. Има обаче редица предимства, част от които не могат да бъдат намерени при никой друг автомобил в този сегмент. Но това не прави Dokker автомобил за всеки. Превръща го във ванът с най-добро съотношение между цена и предлагане. Ако сте склонни да се лишите от глезотии като висок комфорт, мощен двигател, шибедах или пък стъклен таван, Dokker може да се окаже идеален за вас.

В България стартовата цена на модела е 16 690 лв. с ДДС. Автомобилът, който изпробвахме ние, струва 25 910 лв. с ДДС. Допълнителното му оборудване включва ESP, аудио-навигационна система Media Nav, ограничител на скоростта, паркинг сензори, цвят металик, стелки за купето, корито за пода на багажника, разделителна мрежа между пътническия и товарния отсек, калобрани, напречни релси и кутия за багаж.

Още снимки и информация за Dacia Dokker вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още