Въпреки неблагоприятните обменни курсове на валутите френският автомобилостроител PSA Peugeot Citroen постигна малко увеличение на приходите благодарение на нарастващите продажби. Групата също така потвърди своите средносрочни цели за печалба.
Силата на еврото спрямо валутите на развиващите се страни е повтарящ се проблем за европейските компании като PSA, които искат да намалят зависимостта си от европейския пазар. В четвъртък местният конкурент Renault трябваше да обяви, че не е успял да превърне увеличението в продажбите с 5,1% и в ръст на приходите, именно заради натиска на валутните курсове.
В петък Peugeot докладва за макар и сравнително нисък ръст в приходите - с 1,9 на сто до 13,3 милиарда евро. Това е постигнато въпреки силното евро, което е понижило приходите с 4,5 на сто. Peugeot трябва да се справи преди всичко с курса на еврото срещу аржентинското песо, руската рубла и турската лира, предава Ройтерс.
В световен мащаб продажбите се увеличават със 7,7%, а на бавно възстановяващия се европейски пазар французите отчитат ръст от цели 16%. Пазарният дял тук остава стабилен – 12,3%. В Китай Peugeot увеличи продажбите си с 18%, а в Латинска Америка, Русия и други части на света е отчетен спад.
Отрицателните ефекти на обменните курсове ще съпровождат Peugeot и през идните месеци. Главният финансов директор Жан-Батист Шатийон заяви в конферентен разговор, че не очаква осезаемо подобрение до края на годината.
Вторият по големина европейски автомобилен производител се затруднява да се върне към рентабилността. През 2012 г. и 2013 г. компанията натрупа загуби за повече от 7 милиарда евро. Новият главен изпълнителен директор Карлос Таварес представи нов план за преструктуриране и рационализиране на продуктовата гама, в рамките на която гамата Citroen DS ще се развива в отделна премиум марка.
Групата потвърди днес своите средносрочни цели. Компанията, която и в момента все още е на загуба, планира да постигне положителен баланс до 2016 г. Между 2016 г. и 2018 г. паричният поток трябва да възлезе общо на 2 млрд. евро. Оперативният марж се очаква да се увеличи до 2018 г. до 2% - цел, която много анализатори оценяват като много консервативна. През периода 2019 - 2023 се очаква маржът да нарасне до 5 на сто.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями