Доста неприятности си навлече компанията Great Wall с пускането на новия си флагман – Haval H8 в Китай, съобщава Bloomberg. Производството на луксозния кросовър бе спряно, след като част от първите му купувачи се оплакаха от шум в скоростната кутия.
Обявяването на спирането на производството на модела доведе до рекордно падане на акциите на Great Wall за последните 6 години – с цели 17 %. Само преди година цената на акциите на компанията се качваше с големи темпове, а шефовете на китайския производител обявиха амбиции да застигнат и задминат по продажби марки като Jeep.
Анализаторите обясняват, че в Great Wall са допуснали сериозна грешка, след като са решили да влязат в сегмента на по-скъпите кросовъри, където да се борят с модели като Volkswagen Tiguan и Ford Kuga. В Китай Haval H8 се продава за около 32 100 долара.
Посочва се, че проблемът със скоростната кутия на модела се дължи на „недостатъчния опит на производителя в изследванията и разработките, както и в техническото производство на високотехнологична продукция“. В Great Wall обаче са на мнение, че ще продължат да усъвършенстват Haval H8 и ще подновят производството му, когато автомобилът достигне необходимото високо качество.
Според експертите на агенцията Bernstein проблемът е в калибрирането на 6-степенната автоматична скоростна кутия и неговото отстраняване ще бъде много трудно.
„Случаят с Haval H8 отново доказва, че китайските производители не могат да постигнат необходимите стандарти, за да се мерят с производителите от премиум сегменти“, твърдят от Bernstein.
Припомняме, че през януари Great Wall отложи пускането на модела заради негативните отзиви на китайските журналисти, които имаха възможност да го тестват. Това струва на компанията около 2,4 млрд. долара.
Още за Haval H8 вижте в Automedia.bg
Новият флагман на Great Wall с фалстарт в Китай
Китайските производители все още не могат да се мерят с тези от премиум сегментите, твърдят експерти
11:16 | 13.05.14 г. 1Снимка: Great Wall
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
„Браво Пропърти Фонд“ започва да изплаща дивидента от 22 май
-
ЕС разследва Meta за опазване на детската сигурност
-
Siemens продава бизнеса си с големи мотори за 3,5 млрд. евро заради спад в продажбите в Азия
-
Краткосрочното настаняване под наем в ЕС става по-регулирано
-
Си Дзинпин на среща с Путин: Връзките между Китай и Русия трябва да продължат поколения
-
Атентатът срещу Фицо подпали с нова сила нестихващото разделение в Словакия
-
Поскъпването на златото се подкрепя от централните банки по света, според анализатори
-
САЩ може да осигурят още четири системи Patriot за Украйна
-
Полша преосмисля план за безлихвени ипотечни кредити насред жилищен бум
-
Neuralink е знаела за проблема с мозъчните импланти от години
-
Словашкият премиер Роберт Фицо е прострелян при атентат
-
Путин ще опита да изкопчи от Си сделка за "Силата на Сибир 2" и подкрепа за войната
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
„Браво Пропърти Фонд“ започва да изплаща дивидента от 22 май
-
ЕЦБ: Високите дългове излагат еврозоната на риск от „неблагоприятни шокове“
-
Инвеститорите се насочват към по-рискови активи с разсейването на пазарните страхове
-
Nikkei поведе ръстовете на борсите в Азия въпреки свиването на японската икономика
-
КФН даде зелена светлина за увеличението на капитала на „Смарт Органик“
-
Биткойнът изпрати най-добрия си ден от два месеца и отново е над 66 хил. долара
преди 10 години Проблема е,че Грейт уол много бързат и искат веднага да започнат да правят конкурентни и качествени автомобили в най-високите сегменти,а трябва да вървят крачка по крачка от по-ниските нагоре.А и имат доста повече потенциал да влязат сериозно в нишата на електромобилите,където би трябвало да имат доста повече специалисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар