Стотици шофьори на интернет компанията за споделени пътувания Uber излязоха на протест в най-големите градове в Бразилия в понеделник срещу законодателството, което ще ги превърне в редови таксиметрови шофьори, които са обект на същите правила за местно лицензиране и данъчно облагане, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Uber Technologies Inc Дара Косровшахи пристигна в Бразилия, за да лобира срещу законопроекта, който трябва да бъде гласуван от Сената във вторник и който застрашава бизнеса на компанията на един бързо растящ външен пазар.
Бразилия е третият по големина пазар на Uber със 17 млн. потребители, а в Сао Пауло се генерират повече пътувания с услугата, отколкото във всеки друг град в света, включително Ню Йорк и Мексико Сити, показват данни на компанията.
Говорител на компанията заяви, че приложението в сегашния си формат не може да работи съгласно новите правила, включително и използването на табела за лицензирано такси за автомобили, собственост на шофьори на Uber.
"Бизнес моделът, който имаме днес, вече няма да бъде жизнеспособен", казва говорителят на Uber в Бразилия Фабио Саба.
Uber вече води тежка битка, за да продължи да работи в Лондон, след като транспортният регулатор на града отказва да поднови лиценза й.
Полицията съобщи, че 800 шофьори на Uber са преминали през центъра на столицата Бразилия, за да протестират срещу законопроекта, който според мнозина ще ги извади от бизнеса. Подобни протести в Сао Пауло и Рио де Жанейро предизвикаха задръствания в центъра на града.
Uber не е организирала протестите на шофьорите, но предупреди властите, че те ще се случат.
„Законопроектът ще създаде толкова много бюрокрация, че ще попречи на 500 хил. шофьори в Бразилия да генерират доходи за своите семейства", посочиха от компанията в изявление.
Стартъпът поясни, че е платил 150 млн. долара под формата на федерални и общински данъци в Бразилия досега тази година.
Законопроектът, който вече е одобрен от долната камара на Конгреса, ще дефинира приложенията за споделено пътуване като обществен транспорт вместо частни услуги и ще изисква водачите да получат специално разрешение от градските власти. Това би установило и допълнителни регулации и данъци.
Ако Сенатът гласува за одобряване на законопроекта, президентът Мишел Темер може да го подпише или да наложи вето на законодателството или части от него.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?