Стотици шофьори на интернет компанията за споделени пътувания Uber излязоха на протест в най-големите градове в Бразилия в понеделник срещу законодателството, което ще ги превърне в редови таксиметрови шофьори, които са обект на същите правила за местно лицензиране и данъчно облагане, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Uber Technologies Inc Дара Косровшахи пристигна в Бразилия, за да лобира срещу законопроекта, който трябва да бъде гласуван от Сената във вторник и който застрашава бизнеса на компанията на един бързо растящ външен пазар.
Бразилия е третият по големина пазар на Uber със 17 млн. потребители, а в Сао Пауло се генерират повече пътувания с услугата, отколкото във всеки друг град в света, включително Ню Йорк и Мексико Сити, показват данни на компанията.
Говорител на компанията заяви, че приложението в сегашния си формат не може да работи съгласно новите правила, включително и използването на табела за лицензирано такси за автомобили, собственост на шофьори на Uber.
"Бизнес моделът, който имаме днес, вече няма да бъде жизнеспособен", казва говорителят на Uber в Бразилия Фабио Саба.
Uber вече води тежка битка, за да продължи да работи в Лондон, след като транспортният регулатор на града отказва да поднови лиценза й.
Полицията съобщи, че 800 шофьори на Uber са преминали през центъра на столицата Бразилия, за да протестират срещу законопроекта, който според мнозина ще ги извади от бизнеса. Подобни протести в Сао Пауло и Рио де Жанейро предизвикаха задръствания в центъра на града.
Uber не е организирала протестите на шофьорите, но предупреди властите, че те ще се случат.
„Законопроектът ще създаде толкова много бюрокрация, че ще попречи на 500 хил. шофьори в Бразилия да генерират доходи за своите семейства", посочиха от компанията в изявление.
Стартъпът поясни, че е платил 150 млн. долара под формата на федерални и общински данъци в Бразилия досега тази година.
Законопроектът, който вече е одобрен от долната камара на Конгреса, ще дефинира приложенията за споделено пътуване като обществен транспорт вместо частни услуги и ще изисква водачите да получат специално разрешение от градските власти. Това би установило и допълнителни регулации и данъци.
Ако Сенатът гласува за одобряване на законопроекта, президентът Мишел Темер може да го подпише или да наложи вето на законодателството или части от него.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари