Стотици шофьори на интернет компанията за споделени пътувания Uber излязоха на протест в най-големите градове в Бразилия в понеделник срещу законодателството, което ще ги превърне в редови таксиметрови шофьори, които са обект на същите правила за местно лицензиране и данъчно облагане, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Uber Technologies Inc Дара Косровшахи пристигна в Бразилия, за да лобира срещу законопроекта, който трябва да бъде гласуван от Сената във вторник и който застрашава бизнеса на компанията на един бързо растящ външен пазар.
Бразилия е третият по големина пазар на Uber със 17 млн. потребители, а в Сао Пауло се генерират повече пътувания с услугата, отколкото във всеки друг град в света, включително Ню Йорк и Мексико Сити, показват данни на компанията.
Говорител на компанията заяви, че приложението в сегашния си формат не може да работи съгласно новите правила, включително и използването на табела за лицензирано такси за автомобили, собственост на шофьори на Uber.
"Бизнес моделът, който имаме днес, вече няма да бъде жизнеспособен", казва говорителят на Uber в Бразилия Фабио Саба.
Uber вече води тежка битка, за да продължи да работи в Лондон, след като транспортният регулатор на града отказва да поднови лиценза й.
Полицията съобщи, че 800 шофьори на Uber са преминали през центъра на столицата Бразилия, за да протестират срещу законопроекта, който според мнозина ще ги извади от бизнеса. Подобни протести в Сао Пауло и Рио де Жанейро предизвикаха задръствания в центъра на града.
Uber не е организирала протестите на шофьорите, но предупреди властите, че те ще се случат.
„Законопроектът ще създаде толкова много бюрокрация, че ще попречи на 500 хил. шофьори в Бразилия да генерират доходи за своите семейства", посочиха от компанията в изявление.
Стартъпът поясни, че е платил 150 млн. долара под формата на федерални и общински данъци в Бразилия досега тази година.
Законопроектът, който вече е одобрен от долната камара на Конгреса, ще дефинира приложенията за споделено пътуване като обществен транспорт вместо частни услуги и ще изисква водачите да получат специално разрешение от градските власти. Това би установило и допълнителни регулации и данъци.
Ако Сенатът гласува за одобряване на законопроекта, президентът Мишел Темер може да го подпише или да наложи вето на законодателството или части от него.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"