През миналия септември, по време на автомобилното изложение във Франкфурт, ръководни кадри от Renault намекнаха, че дъщерната фирма Dacia ще продължи своето развитие и подобно на своите конкуренти ще поеме по пътя на електрическите задвижвания. Сега информацията бе потвърдена официално, а това се случва на фона на изявлението, че до 2040 г. във Франция ще бъде въведена забрана за продажбата на бензинови и дизелови автомобили, както и за добива на петрол и газ, предава Automedia.bg.
Трябва да имаме предвид, че румънският автомобилен производител се промени много, след като попадна под шапката на френския концерн Renault-Nissan. Без излишни претенции румънската марка се превърна в символ на достъпен автомобил, което французите постигнаха, разработвайки стратегия с ниски цени, ниски печалби и възползване от всички части и технологии от предишните поколения на автомобилите Renault и Nissan.
Развитието на румънската марка очевидно ще продължи с офанзива в сегмента на моделите с изцяло електрическо задвижване. По всичко личи, че както досега, технологии, които са били изпробвани в модели на Renault и партньорските марки Nissan и Mitsubishi, просто ще бъдат прехвърлени в коли на Dacia. Там те ще задвижват някои от моделите на марката, като всичко това означава, че можем да очакваме семейство от достъпни електромобили с логото на Dacia и френско-японски технологии.
Първият изцяло електрически модел на Dacia се очаква да се появи през 2020 г., а цената му няма да надхвърля 15 000 евро. Според предварителната информация електрическото задвижване няма да бъде внедрено във вече съществуващ модел на Dacia, а за целта ще бъде проектиран изцяло нов автомобил. Въпреки това можем да предположим, че той ще има компактни размери, а пропорциите му ще бъдат сходни с тези на Sandero Stepway. Колкото до платформата, засега най-логично звучи използването на архитектурата и задвижването на Renault Zoe, което разполага с 41 кВч литиево-йонна батерия и може да измине до 400 км с едно зареждане.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век