Председателят и основен собственик на китайския производител на автомобили Geely Ли Шуфу е придобил дял от 9,69% в Daimler, съобщи германската компания в свой отчет от петък, цитирана от Ройтерс.
Делът, който е на стойност почти 9 млрд. долара при сегашната оценка на акциите на Daimler, прави Ли най-големият отделен акционер в производителя на автомобили, камиони и ванове Mercedes Benz, чиято централа се намира в германския град Щутгарт.
Източници на Ройтерс този месец заявиха, че Geely купува дялове в Daimler, опитвайки се да сключи алианс за съвместна работа в сферата на технологиите на електрическите автомобили – реакция към китайските изисквания за по-чисти автомобили с цел да се намали замърсяването.
Говорител на Daimler нарече покупката на дела частна инвестиция на Ли.
„Щастливи сме, че с Ли Шуфу спечелихме още един дългосрочен инвеститор, който е убеден в иновативните способности, стратегия и бъдещ потенциал на Daimler”, заяви говорителят в искане за коментар.
„Daimler познава и уважава Ли Шуфу като китайски предприемач с изключителни компетенции и напредничаво мислене“, допълва той.
През ноември източници на Ройтерс споделиха, че Daimler е отхвърлила оферта на Geely за придобиването на дял от до 5%.
Zhejiang Geely притежава Volvo Cars, както и производителя на традиционните черни таксита в Лондон. Миналата година тя придоби и дял от 49,9% в малайзийския производител на автомобили Proton.
Покупката на Ли Фушу го прави най-големия акционер в Daimler, излизайки пред Kuwait Investment Authority, който към 30 септември е притежавал 6,8%, сочат данни на Thomson Reuters.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри