Европейските законодатели отново разглеждат идеята да се осигурят стимули за създаването на камион, снабден с няколко ремаркета, в регулациите на Европейския съюз (ЕС) за ограничаване на емисиите въглероден диоксид, съобщава Euractiv.
За първи път беше направен опит да се прокара тази идея през 2014 г., за да се ограничи консумацията на гориво, което поне отчасти ще спомогне за намаляването на вредните емисии в атмосферата.
Някои противници на предложението наричат този тип товарни превозни средства „камиони чудовища“, виждайки в тях потенциална опасност за сигурността по пътищата.
Накрая опитът на Европейската комисия (ЕК) да позволи на подобни камиони да прекосяват териториите на европейските страни беше „убит“ от представителите на Европейския парламент и от самите държави членки на ЕС.
Сега идеята за налагане на този тип модулни камиони отново е „поставена на масата“.
Тези товарни превозни средства с няколко ремаркета (European Modular Systems – EMS) не са споменати в предложението на ЕК, представено през май тази година.
По време на събитие, организирано от Euractiv във връзка с ограничаването на вредните емисии в Брюксел във вторник, главният изпълнителен директор на MAN Truck & Bus обаче заяви, че автомобилната индустрия би желала този тип камиони да бъдат приети като част от интеграционния подход на законодателството.
Директорът на MAN Truck & Bus отбеляза, че в германската провинция Баден-Вюртемберг компанията вече е представена система за насърчаване на EMS и е отчетено намаляване на въглеродните емисии с 12% в сравнение с обикновените камиони.
Ръководителят на кампанията Transport & Environment Уилям Тод заяви, че законодателството е длъжно да добави тези иновативни елементи в борбата с ограничаване на емисиите парникови газове.
„Трябва да се фокусираме [върху това], защото се опитваме да решим един изключително важен проблем – отделянето на въглероден диоксид от превозните средства“, изтъкна той.
„Не бива да се стремим да решаваме всички проблеми с едно парче от законодателството. Това може да направи нещата изключително сложни“, добави Тод.
Остава неясно дали Румъния, която поема ротационното председателство на ЕС от 1 януари, ще може да приключи този въпрос само за три месеца. Ако това не се случи – налагането на ограничения за товарните превозни средства и най-вече камионите може да се забави с години.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт