IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Енергийни компании искат по-широка употреба на батериите на електромобилите

Идеята да се използват батериите на електромобилите като големи потенциални електроцентрали за връщане на енергията в мрежата се зароди още преди години

23:17 | 25.01.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Липсва ни стандартът за зареждане V2G, каза Грегори Поаласне, главен изпълнителен директор на Nuvve.

Мрежата от 4000 зарядни станции V2G, която разработва с EDF във Великобритания и Франция, ще бъде използвана засега само за служебни автомобили Nissan Leaf E-NV200 и Mitsubishi Outlander, работещи със стандарта CHAdeMO.

По тази причина Nuvve преговаря също с френски и други автомобилопроизводители да се направи така, че CCS да може да работи с V2G.

Китай, най-големият пазар за електромобили в света, също предвижда V2G. Китайският стандарт GB/T не се съчетава много добре с V2G, но китайският съвет по електричеството сключи споразумение с японската асоциация

CHAdeMo миналата година за разработване на общ щепсел за бързо зареждане, който ще трябва да се справи и с бързите потоци енергия в двете посоки.

Само че, в момент когато световните инфраструктурни стандарти за електромобилите все още се установяват, германските автомобилопроизводители нямат особено желание да се откажат от технологията, в която са инвестирали или пък да отстъпят прекалено много от контрола върху автомобилните части на енергийните компании - нещо, което на практика V2G услугата им налага да направят.

Кардинална промяна?

Все пак макар напредъкът досега да е малък, E.ON се надява, че стандартът CCS ще стане част от V2G.

Технологията за натрупване и търговия, която разработваме в E.ON въз основа на стандарта CHAdeMO, също ще може да се прилага при CCS стандарта, каза Йоханес Верхан, който ръководи отдела за търговия с възобновяеми източници и решения за съхраняване на E.ON.

OVO Energy, която отправя предизвикателство към "Големите шест" енергийни търговци във Великобритания, също е обърнала поглед към CCS като пазар за зареждачката V2G, която пусна миналата година заедно с Nissan.

"Много близки партньори сме с Nissan, но очакваме да работим и с други автомобилопроизводители в бъдеще, включително ползващите CCS," каза Том Пакенхам, който ръководи отдела за електромобили в OVO.

Centrica инвестира в израелската компания на софтуер за зареждане на електромобили Driivz миналата година и каза, че част от споразумението ще включва разработването на V2G технология.

Щом софтуерът се интегрира и разберем какво трябва да бъде направено, ще се постараем да започнем тестове, вероятно някъде през следващите 18 месеца, каза Тюдор.

Привържениците на V2G се сблъскват с един недостатък - непрекъснатото зареждане и разреждане се приема масово като най-бързия начин за намаляване на живота на батерията - най-скъпия компонент в електромобила, представляващ обикновено една трета от цената.

Анализаторите посочват, че от решаващо значение ще бъде да се убедят потребителите, че V2G има икономически смисъл и не нарушава всекидневния им живот.

Nissan е убеден, че V2G ще промени "правилата на играта", когато на потребителите им се предложи услуга, даваща им наистина възможност да зареждат превозните си средства безплатно.

Японската Honda също планира да въведе V2G, когато пусне първите си електромобили в Европа тази година.

Поаласне от Nuvve каза, че V2G може да намали общия разход на притежаването на електромобил с около 25% без да бъде съсипана батерията, макар че печалбата от услугата за балансиране на мрежата ще бъде по-голяма в страните с по-голям дял на неравномерна възобновяема енергия. 

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още