Преди три месеца Германската асоциация на потребителите VZBV стартира съдебната процедура срещу Volkswagen в съда в Брауншвайг, на няколко километра от централата на компанията във Волфсбург.
Все повече собственици на дизелова кола с марката се присъединяват към колективния иск. Броят им вече е над 401 000, става ясно от регистрите на съда, цитирани от Der Spiegel.
Съдебната процедура започна, след като в сила влезе промяна в законодателството, позволяваща да се подаде колективен съдебен иск. Тя бе въведена след скандала с манипулираните дизелови двигатели, т.нар. Дизелгейт. Очаква се искът да доведе до най-големия процес в мащабната афера. Ищците искат да се потвърди, че Volkswagen умишлено е навредил на клиентите си, инсталирайки без тяхно знание софтуер, създаващ впечатлението, че колата им е по-малко замърсяваща, отколкото е в действителност.
Кога ще започне мегапроцесът не е ясно.
VW отхвърли обвиенията: автомобилите са били одобрени, технически безопасни и готови за шофиране. През септември 2015 г. обаче VW трябваше да признае за манипулирането на дизелови двигатели. Групата призна през 2015 година, че е манипулирала 11 милиона автомобила, от които 2,4 милиона са продадени в Германия.
Големият брой на заявленията показва, че искът е важен инструмент за много засегнати хора, каза членът на борда на директорите на VZBV Клаус Мюлер пред DPA. През януари в регистъра са регистрирани 100 000 души.
Регистърът за жалбите е все още отворен, казва Мюлер. Шофьорите на дизелови коли все още могат да се присъединят - до изслушването. Дали обаче всеки индивидуален случай ще се впише в колективното дело срещу VW или не, не се проверява при вписване в регистъра. Това може да се прояви в процесите след това.
Адвокатите на VZBV искат да използват някои документи и доказателства от САЩ. Там през 2017 г. Volkswagen призна вината си за редица престъпления, като заговор за нарушаване на законите за околната среда и възпрепятстване на съдебната система. С американското Министерство на правосъдието компанията сключи извънсъдебно споразумение за милиарди долари.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 6 години Абе елате отворете един завод у Перник, правете си голфовете и никой няма да ви съди за глупости. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Хубаво де, нали в Германия данъците на екологичните коли по стандарта Евро-6 са значително по-ниски, значи клиентите са облагодетелствани, а не измамени. А за цените на колите - манипулациите са били необходими именно защото WV не е могла да покрие екологичните изисквания на приемлива за потребителите цена. Разбира се, ако това е причината да забранят дизелите, всички са прецакани. Но тогава и другите марки са потърпевши и пак няма логика само собствениците на WV да търсят обезщетение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Логиката е че тези собственици плащат данъци на екологичен принцип. Има дизел и дизел - съответно на по-чистите модели цените са доста по-високи = клиентът е бил измамен и трябва да бъде компенсиран. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не разбирам каква е логиката собствениците на автомобили WV да съдят компанията за обезщетение, при положение че екологичните щети засягат не само тях, но и всички други хора. Явно мотивите им не са толкова "екологични". А и всеки *** знае, че със или без манипулации, дизелът пак замърсява. Ако толкова те е грижа за природата, купи си колело. отговор Сигнализирай за неуместен коментар