След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.
"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева.
Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.
"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.
Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,7 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. - с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.
Вижте още на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 5 години Дизелите още дълго ще бръмчат по нашите и не само географски ширини, измислен проблем е демонизирането на дизела. А бензинов пушек с вкус на масло не сте ли помирисвали, такива има даже повече от стрите дизели в БГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години даването на частен пример е признак на неразбиране на проблема и неговото потенциално решение... дай по общ пример и така ще ги обориш, иначе правиш общо-говорене като тях ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години дизеловите газове са канцероген от първа степен----аз да попитам, колко степени на канцерогеност има ? Ако дизела от първа, плутония от коя е ?Че като почнете да си ги измисляте едни ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години 30-годишен бензинов таралясник без катализатор по-малко отровен ли е от поддържан дизел Евро 5? Еко нормите са си еко норми, но трябва да се съобразяваме и с реалностите. Мнозинството от населението в Източна Европа не може да си позволи нова бензинова кола (не че не иска), а за електрическа да не говорим. Да превърнем шофирането в привилегия за елита не е решение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Сравнително простичко е - дизеловите газове са канцероген от първа степен (най-високата възможна), докато бензиновите газове в това отношение нямат проблем (не, че не са токсични, разбира се). Нека всеки си решава за себе си, но да не забравя, че децата му живеят и дишат в нашата страна! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години колко по лесно и практично щеше да е просто да спре тяхното производство и те сами ще си изчезнат с времето ... Сегашните ***.умни регулации ще оскъпят процеса много, да не говорим че са открито лобиски и няма нищо екологично да меташ нови коли на *** ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Същевремено за новите - стига да минават гаранционите обслужвания да не подлежат на допълнителни годишни прегледи.Разбира се евро нормата трябва да влияе много по сериозно. Рисковите превозни средства(мотори, АТВ-та) трябва да имат тежка регулация/технически проверки и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Въпроса е, че в България държавата даже стимулира употребата на много стари автомобили. Например с имуществения данък МПС. Нов малък автомобил има данък поне 500лв, а може и повече. Докато 20+ годишен дори голям е с не повече от 100-на лева.Първо данъчните с-ми трябва поне да не спъват, ако не да поощтряват, купуването на нов(0-5г) автомобил.Второто е административната тежест - прегледите за много старите автомобили трябва да е много по-строго. Може да се почне с 25+ годишните автомобили да минават задължително пред КАТ, а не през частните пунктове. С времето може това може да стане с 20+ годишните. Така ще има един натиск тези бракми да се бракуват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Една забрана на дизеловите автомобили в България е неизбежна. Колкото и пари да дават разни лобисти на на нашите политици 2023 - 2024 всички дизелови коли в България изчезват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години хубаво е като разглеждате някаква тема да поканите независим коментатор по нея ... иначе накрая интервюто става с рекламно съдържание и почти никаква информация по проблема... запомнете че първата ви мисия е да информирате, рекламите са после ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар