Южнокорейската нефтохимическа компания SK Innovation Co Ltd води преговори за създаване на отделни съвместни предприятия за производство на батерии за електромобили съвместно с германския концерн Volkswagen AG и китайски партньори, съобщава Ройтерс.
Базираното в Сеул дружество агресивно разширява своето участие на пазара на електрически превозни средства, потвърждавайки разговорите с VW пред медиите.
SK Innovation заяви, че двете компании обсъждат изграждането на съвместен завод, като отделно от това дружеството предвижда изграждане на производствен център в Китай с неразкрити местни партньори.
Основна причина за тези планове се явява бързото разрастване на пазара на батерии за електромобили, предизвикано от ръста при търсенето, което изисква и увеличаване на зарядния капацитет на самите батерии. Автомобилните компании се насочват към електрическите превозни средства заради по-строгите регулации в световен мащаб, свързани с ограничаването на емисиите вредни газове и борбата с климатичните промени.
SK Innovation, най-голямата петролна рафинерия в Южна Корея, е един от последните участници, присъединили се към пазара на батерии, където лидери са LG Chem Ltd, Samsung SDI Co Ltd и японската Panasonic Corp.
От старта на масовото производство на батерии през 2012 г., към основните клиенти на тези компании са се присъединили германските Daimler AG и VW.
“В сравнение с конкурентите, от миналата година успяхме да достигнем или да надминем нивото на инвестициите в тази област“, споделя президентът на SK Innovation Ис Йон.
SK Group, третият по големина конгломерат в Южна Корея, се е фокусирал сериозно върху батериите за електромобили, тъй като търсенето на продуктите на звеното за производство на микропроцесори SK Hynix Inc отбелязва забавяне.
До 2022 г. SK Innovation планира да инвестира 4,51 трлн. вона (3,95 млрд. долара) за увеличаване на капацитета на батериите. През март компанията постави основните на завод за 1,7 млрд. долара в САЩ, който ще снабдява VW с клетки за литиево-йонни батерии. Също така дружеството строи два производствени центъра в Унгария.
„Нашата стратегия е да поддържаме технологичния напредък чрез нашите отношения с ключови клиенти“, споделя Йон, добавяйки, че „нищо не е решено“ по отношение на съвместното предприятие с VW.
Въпросното предприятие ще бъде първото, в което германският концерн ще инвестира съвместно с друга компания в производството на батерии, подобно на сътрудничеството между Panasonic и американския производител на електромобили, лидер в тази сфера, Tesla Inc, смятат анализатори.
„Обмисляме инвестиция в производството на батерии, за да подсилим нашата експанзия на пазара на електромобили и да изградим необходимото ноу-хау“, посочват от VW.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура