Германският автомобилен концерн Volkswagen се приближава към вземане на решение къде да построи новия си завод, съобщава германският бизнес всекидневник Handelsblatt.
Надзорният съвет като цяло е настроен положително към предложението за Турция, са посочили днес източници на изданието от централата на компанията във Волфсбург.
На вчерашно заседание на контролния орган обаче не е взето окончателно решение, до каквото евентуално може да се стигне през втората половина на август.
Volkswagen обмисля от близо година построяването на нов завод. Първоначално вариантите бяха десет места в четири източноевропейски страни и Турция. В крайна сметка в надпреварата останаха България и Турция, посочва Handelsblatt.
В новият завод би трябвало да се произвеждат множество марки, включително Skoda, пише БТА.
По-рано днес германското специализирано списание Automobilwoche съобщи, че Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция.
Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души.
Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
преди 6 години Наистина ще е добре да го построят в България, но най-добре ще е до го направят на моя парцел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За завода ще трябват към 15-20 милиарда евро за да се оправи инфраструктурата, още 10 милиарда евро инвестирани в нормални кадри, и не последно място VW да се освободи от данъци за един период от поне 10-на години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Според мен България е точно като един мераклия, хванал загар подобен на ромски тиган, който е грабнал в ръка списание с лъскави мацки и си мечтае за тях точно както ние си мечтаем за завод на VW у нас. И сега мераклията не разбира, че мацката му е отказала и се заблуждава, че отказа не е окончателен. Лъскавите мацки никога не отиват в ръцете на мераклиите, и заводите на VW ще отидат някъде другаде, защото само мерак не стига да се направи нещо, трябват и пари и инфраструктура и кадри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Тука има, тука нема!И така няколко месеца!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години БХ трябва да кляка :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар