Европа е готова да поведе глобалния бум при продажбите на електрически автомобили през следващата година, тъй като правителствата в региона предлагат на потребителите все по-примамливи стимули за закупуване на нови превозни средства, съобщава Bloomberg.
Тези усилия помагат на европейския пазар да се превърне във втория по големина пазар на електрически превозни средства в света, доста зад Китай, но доста по-напред от Северна Америка, като Европейският съюз (ЕС) в сряда обяви безпрецедентен план да стане неутрален спрямо въглеродните емисии до средата на века.
Тъй като производителите на автомобили вече са изправени пред избора или да продават превозни средства без вредни емисии, или да плащат солени санкции на ЕС за замърсяващи модели, 2020 г. се очертава като критична за европейската автомобилна индустрия.
„По-добре е да субсидирате електрически автомобили, отколкото да плащате високи глоби за продажба на двигатели с вътрешно горене“, посочва анализаторът на NordLB Франк Швопе. „Следващата година трябва да видим стабилни печалби в броя“.
В Европа се очаква продажбите на чисто електрически и „плъгин“ хибридни леки автомобили да нараснат с 35% през първите девет месеца на 2020 г., темп далеч по-висок от този в Китай и Северна Америка, според BloombergNEF. Автомобилите с батерии отдавна вече са изпреварили по продажби плъгин моделите в трите региона.
Очаква се през тази година продажбите на електромобили в Европа да нараснат с 32 на сто, в сравнение с тенденцията на охлаждане на пазара в Китай (където Пекин ограничи субсидиите – бел.ред.) и в Северна Америка, където лидерът в индустрията Tesla Inc. изпраща повече бройки на Model 3 извън граница.
Усилията за увеличаване на продажбите придобиват все по-голяма важност, тъй като компании като Volkswagen AG предвиждат рекордни суми за внедряване на електромобилите в своя продуктов автопарк.
В Европа електрическите автомобили все още представляват сравнително малка част от пазара, въпреки че делът се доближава до този на Китай.
„Ценообразуването и развитието на зарядната инфраструктура ще бъдат крайъгълният камък на растежа на електромобилите“, смята Емануел Буле от Fitch.
Германия
Най-големият пазар на автомобили в Европа ще бъде този, който ще привлече вниманието ни следващата година. Канцлерът Ангела Меркел разкри забележителен климатичен пакет през септември със субсидии, насочени към увеличаване на продажбите на електромобили. Изглежда, че политиката работи, като Германия има за цел да изпревари много по-малката Норвегия като регионален лидер за автомобилни акумулатори.
Купувачите на автомобили, които плащат по-малко от 40 000 евро (44 000 долара), могат да се възползват от облекчения на стойност 6000 евро. Тези облекчения могат да достигнат размери до 2,6 млрд. евро до 2025 г., изчислява BloombergNEF.
Механизмът вероятно ще повлияе на начина, по който германските автомобилни производители предлагат своя следващ кръг от електрически превозни средства, смята Матиас Шмид, автомобилен анализатор от Германия.
„Цена от 40 000 евро ще бъде много важна за електромобилите с батерии в следващите една до две години“, твърди Шмид. Volkswagen ще продава модела ID.3 за под 30 000 евро, докато електрическият mini на BMW AG има начална цена от 32 500 евро. И двата концерна ще предложат на потребителите по-скромна откъм цена алтернатива на Model 3 на Tesla.
Като цяло германските автомобилни производители планират да утроят своите предложения за електрически автомобили до 150 модела до 2023 г. и да инвестират 50 млрд. евро до 2024 г.
Правителството цели да изгради 1 милион зареждащи станции до 2025 г.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 5 години Защо да няма нужда, като вчера се появи новина, че София е 3тия град в света с най-мръсен въздух? И кой да ни измисли стимули ако не нашето правителство? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години към момента не плащаш данък и може да зареждаш безплатно по моловете и по центъра ! ... и мисля че няма други, но и не е нужно на тоя етап стимула към тази нова технология да идва от нас.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Липсва ми България в списъка...щеше да е интересно да видим какви механизми са измислили (никакви) за стимулиране закупуването и употребата на електроавтомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар