Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали. Намерението за ограничаване на скоростта до 130 километра в час се провали в петък в Бундесрата (долната камара на парламента). Комисията по околна среда на регионалната камара с преобладаващи министри от Зелените се изказа в подкрепа на ограничаването, наред с други неща и от съображения за климата и безопасността на движението.
Въпреки това обаче ограничаването на скоростта среща съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия). Коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство.
Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.
Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата - с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.
Но отговорът на другата страна не закъсня: германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви още преди месеци, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия - за вдигане на данъка за дизеловите автомобили - противоречат на "здравия човешки разум".
Клубът на германските автомобилисти (ADAC) се съмнява, че ограничението на скоростта действително ще помогне за защита на климата. Според вицепрезидента на клуба Улрих Клаус Бекер ограниченията на скоростта не биха довели и до по-малко катастрофи, както показвал примерът със съседните страни, в които има ограничение на скоростта. Не е изненада, че и Съюзът на производителите на автомобили е против. Оттам твърдят, че имало по-адекватни мерки за защита на климата, като например дигитализирането на транспорта - свързването на превозните средства помежду им и с транспортната инфраструктура. Това е и начинът за борба със задръстванията по пътищата, убедени са във VDA.
Така за момента Германия остава единствената страна в Европа, където на някои магистрали няма ограничения на максималната скорост. Така тези пътища се превърнаха в легенда, тъй като те продължават да привличат любителите на бързите и мощни автомобили.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони