Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали. Намерението за ограничаване на скоростта до 130 километра в час се провали в петък в Бундесрата (долната камара на парламента). Комисията по околна среда на регионалната камара с преобладаващи министри от Зелените се изказа в подкрепа на ограничаването, наред с други неща и от съображения за климата и безопасността на движението.
Въпреки това обаче ограничаването на скоростта среща съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия). Коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство.
Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.
Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата - с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.
Но отговорът на другата страна не закъсня: германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви още преди месеци, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия - за вдигане на данъка за дизеловите автомобили - противоречат на "здравия човешки разум".
Клубът на германските автомобилисти (ADAC) се съмнява, че ограничението на скоростта действително ще помогне за защита на климата. Според вицепрезидента на клуба Улрих Клаус Бекер ограниченията на скоростта не биха довели и до по-малко катастрофи, както показвал примерът със съседните страни, в които има ограничение на скоростта. Не е изненада, че и Съюзът на производителите на автомобили е против. Оттам твърдят, че имало по-адекватни мерки за защита на климата, като например дигитализирането на транспорта - свързването на превозните средства помежду им и с транспортната инфраструктура. Това е и начинът за борба със задръстванията по пътищата, убедени са във VDA.
Така за момента Германия остава единствената страна в Европа, където на някои магистрали няма ограничения на максималната скорост. Така тези пътища се превърнаха в легенда, тъй като те продължават да привличат любителите на бързите и мощни автомобили.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?