Производителят на Peugeot PSA Group изрази по-песимистична перспектива за развитието на автомобилната индустрия през тази година, прогнозирайки спад на европейския и руския автомобилен пазар след рекордни резултати през 2019 г., информира Ройтерс.
Френският производител, който работи за обединяване на производството си с Fiat Chrysler Automobiles NV, прогнозира, че европейският пазар на автомобили ще се свие с 3% през 2020 г., а този в Русия - с 2%, се казва в съобщение от компанията в сряда.
PSA разчита силно на пазара си в Европа, докато общите продажби на компанията са се понижили с 10% в световен мащаб до 3,5 милиона автомобила през миналата година.
Маржът на печалбата на PSA се е разширил с един процентен пункт спрямо миналата година до рекордните 8,5%, тъй като компанията, която произвежда и автомобилите на Citroen, е намалила разходите си и е реализирала продажбите на по-скъпи модели.
Това отличава Peugeot от много конкуренти, които се справят по-зле. Други европейски производители на автомобили прогнозираха година с променливи резултати в най-добрия случай. Въпреки че Daimler AG прогнозира възстановяване на печалбата след намаляването на дивидентите, германският гигант предупреди и за възможни регулаторни разходи през следващите месеци и за „значителните неблагоприятни ефекти“ на коронавируса.
Германският производител на луксозни автомобили BMW AG остави целта си за растеж на продажбите в Китай непроменена въпреки несигурността около заразата. Френският конкурент на PSA, Renault SA, по-рано този месец отчете първата си годишна загуба от десетилетие и прогнозира, че оперативните му маржове ще се свият.
Коригираната на годишна база оперативна печалба на компанията е нараснала с 11% до 6,32 милиарда евро (6,87 милиарда долара).
Чистата печалба скача с 13,2 на сто до 3,2 млрд. евро. Акционерите ще се възползват от това - с повече от 50% увеличен дивидент до 1,23 евро на акция.
PSA запази целта за средния си оперативен марж за периода между 2019 и 2021 г. над 4,5%, въпреки че главният финансов директор Филип дьо Ровира нарече прогнозата консервативна.
„Нашата цел е винаги да подобряваме ефективността си, така че нека не се подвеждаме от този показател“, каза той.
В миналото маржът се насърчаваше от изключването на разходите за преструктуриране от оперативната печалба, заявиха анализаторите на Bloomberg Intelligence. Компанията отчиташе отписвания за преструктурирането при Opel и Vauxhall, когато френският концерн ги придоби и оздрави, но също и при Peugeot, Citroen и DS. През миналия месец бяха обявени подобни разходи заради съкращения на работни места в Opel.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям