Един от най-известните бизнес лидери в Япония предостави откровен поглед върху ползите от работата по време на пандемията от коронавирус, като заяви, че мерките, предприети за борба със заразата, рязко намаляват корпоративната бюрокрация и му освобождават повече време да разговаря със своите колеги от другите световни корпорации, пише Nikkei Asia Review.
Акио Тойода, президент на гиганта в автомобилното производство Toyota Motor, говори пред журналисти по време на годишния корпоративен отчет, описвайки промените, настъпили за него и компанията на фона на пандемията. Тойода обяви рязък спад на годишната печалба на концерна, но също така разкри по-неочаквани числа по отношение на собствения си режим на „самоограничаване“ в резултат на заразата.
Решението на Тойода да остане в основната база на концерна в японската префектура Айчи, в централната част на Япония, му позволява да намали с 80% времето си за пътуваме, с 85% директните контакти с хора, както и с 35% времето, прекарвано във вътрешнофирмени срещи.
„Сега ние осъществяваме телеконференция без документи и обсъждаме неприятностите и проблемите, които се случват в този момент“, споделя Тойода.
Разкритията от върха на най-ценната компания в Япония хвърлят светлина върху обичайно бюрократичната корпоративна култура в страната. Те също така внушават надежда, че Toyota може да се трансформира допълнително в резултат на коронавирусната криза.
Тойода заяви, че елитните служители на компанията „не са били особено щастливи“, когато той поема президентския пост през 2009 г.
Той изтъкна, че отношението към него се е смекчило, тъй като компанията успява да преодолее редица неприятности под ръководството му.
Тойода допълни, че сега има по-лесен достъп до своите колеги отвъд граница чрез видео- и телеконференции.
„Дори висшите ръководители могат да си позволят 5 или 10 минути свободно време“, каза още президентът на Toyota.
Акио Тойода, големият внук на основателя на групата Сакучи Тойода, заяви, че е готов да преразгледа свещената концепция в Toyota: genchi genbutsu shugi, което свободно се превежда като "истинско място, истинско нещо". Използва се за подчертаване на вековния подход на компанията при вземане на решения въз основа на физическо присъствие или дадено местоположение.
Въпреки че възхвалява добродетелите на дигиталната работа, Тойода също подчерта важността на производството на Toyota. "Ще защитим нашите фабрики", изтъкна той. "Колкото и да се развива IT технологията и дистанционната работа, има неща, които хората трябва да свършат (на място)“, подчерта Тойода.
Той също така наблегна на дългогодишната корпоративна политика за поддържане на производствения капацитет от 3 милиона автомобила в Япония, като каза, че това ще остане основна цел въпреки всички трудности. Toyota е произвела около 9 милиона автомобила по света през миналата година.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец