Японската Toyota Motor, вторият по големина автомобилен концерн в света, обяви по-рано днес, че ще създаде съвместно предприятие с големи китайски компании за разработване на горивни клетки за превозни средства, произведени от компанията, съобщава Nikkei Asia Review.
Toyota се фокусира върху разработването на превозни средства с горивни клетки, а китайското правителство гледа с все по-голям интерес на тези „зелени“ автомобили от ново поколение.
Новото партньорство ще засили развитието на технологията и ще подобри връзките с китайските компании.
Toyota ще ръководи съвместния проект, в който се очаква да се включат SinoHytec, Beijing Automotive Group, China First Automobile Corp., Dongfeng Motor Co., която си партнира още с Nissan и Honda, и GAC Group.
China First Automobile и GAC вече работят съвместно. През 2019 г. те се обединиха в разработването на превозни средства с горивни клетки. Toyota вече си партнира с Beijing Automotive.
Пекинската SinoHytec работи и по системите за управление на превозни средства с горивни клетки.
„Важно е да се намерят партньори за насърчаване на електрификацията при автомобилите и да се работи с компании, които имат значително влияние на китайския пазар на автомобили. Заедно с SinoHytec, която има надеждни технологични възможности, ще можем да установим основите за широкото използване на превозните средства с горивни клетки в Китай", заяви главният оперативен директор на Toyota Шигеки Тераши.
Автомобилите с горивни клетки генерират електричество, като водородът в тях реагира с кислорода от въздуха. Те се считат за „съвършената екологична кола“, защото единственото вещество, което изхвърлят по време на работа, е вода.
Toyota пое лидерската позиция в областта, когато пусна първото в света превозно средство с горивни клетки в света, Mirai, тази година. Въпреки това, заради някои проблеми, включително недостатъчната инфраструктура, автомобилът за момента не се радва на особено голяма популярност.
Разширявайки и затвърждавайки връзките си в Китай, който проявява голям интерес към екологосъобразните превозни средства, Toyota цели не само да подобри работата на своите горивни клетки, но и да ускори развитието на необходимата инфраструктура.
Партньорствата около превозните средства с горивни клетки изникват едно след друго, както в Япония, така и на други места по света. Honda обяви през януари, че ще разработи съвместно с Isuzu Motors камион с горивни клетки. Германският концерн Daimler, който произвежда Mercedes, и шведската Volvo обявиха през април, че ще създадат съвместно предприятие за разработване и масово производство на камиони с горивни клетки.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони