Германският автомобилен концерн Volkswagen спира плановете си за изграждането на нов завод в Турция.
„Причината е спадът в глобалното търсене на автомобили, причинен от коронакризата", заяви компанията от Волфсбург в сряда, цитирана от DPA. Проектът за фабриката в Маниса край Измир всъщност беше почти одобрен, но военните действия на Турция в Сирия принудиха компанията да го замрази временно.
„От днешна гледна точка не е необходимо да се изграждат допълнителни мощности", обяснява сега VW. Групата спря инвестицията за над 1 млрд. евро след турската военна офанзива в съседна Сирия през есента и отложи решението няколко пъти. Automobilwoche съобщи първа за новите планове, а Турция потвърди информацията.
Първоначално групата искаше да построи завод за много марки в Маниса с годишен капацитет от 300 000 превозни средства и около 4000 служители за около един милиард евро. Строителството трябва да започне в края на 2020 г. и тогава производството щеше да бъде планирано за 2022 година.
През лятото изпълнителният директор на VW Херберт Дийс проведе преговори с турския държавен глава Реджеп Тайип Ердоган. Според медийни съобщения шефът на работничесия съвет Бернд Остерло също се е срещнал с турските синдикалисти през юли 2019 г. и тогава е дал зелена светлина за проекта.
Другият основен фаворит за голямата инвестиция беше България. Страната ни предложи на VW голяма индустриална зона извън столицата София, близо до летището. Бившата фабрика на стоманодобивна компания принадлежи на българската Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Българският премиер Бойко Борисов обеща на Volkswagen да покаже, че ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света". Премиерът се позова на добрите условия за германските инвеститори и много ниските данъци.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
преди 5 години Класически лузър и завистник с петолъчка на челото. Пфууу.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Вместо да отварят нови заводи, май ще трябва да затварят стари. Кеффф! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Какви емоции бяха за този завод, пък те накрая да се откажат да го строят... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години мхм ... голяма драма ... :)))май е време пак да започнем от там от където тръгна всичко , преди политиците и големите момчета с пари от vw да се правят на мъже , разширяване на производството на шкода на най-търсените модели , без немските мегаломании . електрическите им модели са разпродадени за месеци напред ... подобно бъдеще предполагам очаква и тези на метан ... автомобилният клъстер да си свършат този път работа тихичко . само да викнат Бащицата за лентата ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години E, решихме и тоя проблем! отговор Сигнализирай за неуместен коментар