Цената на акциите на китайския производител на електромобили Xpeng скочи с 67% след дебюта му на борсата в САЩ в четвъртък, тъй като капиталовите пазари продължават да възнаграждават нови листвания в една от най-добрите години за първичните публични предлагания от спукването на дотком балона, предава Ройтерс.
Книжата на Xpeng, която е подкрепяна от компании като китайския гигант в електронната търговия Alibaba и Xiaomi, отвориха на цена от 23,10 долара за американска депозитарна акция (ADS) спрямо повишената офертна цена от 15 долара за ADS.
По-рано в четвъртък Xpeng увеличи размера на американското си IPO с над една трета до около 1,5 млрд. долара, тъй като инвеститори от цял свят се надпреварват да подкрепят компании, насърчаващи по-чисти технологии.
IPO-то, което е третото голямо листване в Ню Йорк на китайска компания за електромобили през последните две години, се случва в момент, когато цената на акциите на производители на електрически коли като Tesla и Nio расте през последните месеци.
Компаниите са набрали над 70 млрд. долара от IPO-та в САЩ от началото на 2020 г., надминавайки сумата от 62,5 млрд. долара през 2019 г., и са напът да запишат най-натоварената година от 2014 г. насам и втората най-добра година от 2000 г. насам.
Главният изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопин, който е известен и като основател на интернет браузъра UCWeb, съобщи, че компанията ще се съсредоточи върху коли на цена между 150 хил. юана (21 804 долара) до 300 хил. юана, голям сегмент от масовия пазар в Китай, който е вторият по големина автомобилен пазар в света.
„През последните три месеца инвеститорите спряха да се питат дали колите на бъдещето ще бъдат електрически или умни. Те мислят, че тенденцията е неизбежна“, заяви Хъ.
Xpeng ще използва средствата за научно-развойна дейност и разширяване на продажбите, допълни той.
Компанията инвестира над 2 млрд. юана в разработването на технологии миналата година и една трета от тях са били насочени към интелигентни функции като автономно шофиране, отбеляза Хъ.
Xpeng е продала над 20 хил. електромобила, включително нови седани P7 и спортни коли G3. Тя произвежда коли в два завода в Китай. Хъ заяви, че трети модел също ще е седан, но отказа да коментира бъдещи продажби на компанията.
Първоначално Xpeng целеше да набере 1,11 млрд. долара. Сега инвеститорите оценяват компанията на над 11 млрд. долара.


Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Маникюр за зимата – 7 дизайна тип пуловер, които да опитате
Коледа може да е особено мразовито: Експерти обсъждат дали настъпва зимата на века
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне
Мъск създава нов "фирмен град" в Тексас успоредно с проектите на "СпейсЕкс"
преди 5 години къде да намеря техпараметрите на поне една от колите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар