Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Group ще произвежда електрически превозни средства по поръчка за търговски клиенти, като се възползва от по-голямата гъвкавост при дизайна в сравнение с традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене, съобщава Nikkei Asia Review.
Свързаният с Hyundai производител Kia наскоро представи стандартна платформа за електромобилите на групата, както и някои основни компоненти, включително батерия и електрически мотор. Клиентите ще могат да определят дизайна на автомобила по свой избор, като интериор, външен вид, пространство за багаж и др.
За момента малко големи автомобилни производители предлагат толкова широка степен на персонализиране на своите електрически превозни средства. Hyundai предвижда, например, услугата да се използва от компании от сектора на логистика и от операторите на обществен транспорт.
Подробностите, включително цената и датата на пазарната реализация на платформата, предстои да бъдат оповестени от Kia.
Според компанията, дъщерно дружество на Hyundai, глобалният пазар на фирмени автомобили ще се увеличи петкратно до 27 млн. броя през 2030 г.
"Изграждането на дългосрочни взаимоотношения с големи логистични компании и други фирми ще доведе до стабилни печалби от продажбите на електрически превозни средства," изтъкват от SK Securities.
За това начинание Hyundai планира да се възползва от своите партньорства със стартъпи, като британската компания Arrival, които произвеждат електромобили по поръчка.
През 2020 г. Arrival обяви, че е получила финансиране на стойност 100 млн. евро от Hyundai, като същевременно компанията успя да спечели поръчка от американската куриерска корпорация UPS за 10 000 електрически търговски превозни средства
Връзката между Hyundai с Apple също привлича вниманието. Автомобилният производител призна в началото на този месец, че води преговори с американския технологичен гигант за потенциално партньорство за разработване на електрически превозни средства.
Hyundai е четвърти по големина производител на електрически превозни средства в света за периода януари-септември, с пазарен дял от 7,2%, според изчисления на южнокорейската компания SNE Research.
Концернът се стреми да се конкурира с лидера в сегмента Tesla. Hyundai планира да използва големи поръчки от корпоративни клиенти, за да постигне целта си за увеличаване на продажбите на електрически превозни средства.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока