Volvo Cars и Geely Auto отмениха плановете си за сливане. Вместо това компаниите ще обединят технологиите и разработката на софтуер за електрически превозни средства в усилията си да увеличат спестяванията, съобщава FT.
Плановете за сливане, обявени преди година, бяха замразени, след като Geely Auto – публична компания, търгувана в Хонконг, се прицели в листване и в Шанхай.
Двете компании, които са собственост на холдинговата компания Geely, заявиха в сряда, че ще комбинират няколко функции, като същевременно останат отделни. Сред обединените операции ще са разработването на софтуер и обществените поръчки.
„Това има всички предимства на финансовото сливане, но без неговите недостатъци“, коментира изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон пред Financial Times.
Според него пълното сливане би забавило бизнеса, тъй като компаниите в момента са в надпревара да разработват електрически превозни средства и системи за самоуправление. „Наистина бихме искали да избегнем всякакъв вид загуба на инерция“, посочва той.
Този ход идва три години след като Volvo отмени плановете за първично публично предлагане поради опасения, че компанията не може да постигне високата оценка, желана от собственика ѝ, председателят на Geely Ли Шуфу. Шуфу заяви в сряда, че има "значителни ползи от по-дълбоките партньорства и съюзи, като същевременно се запази независимостта".
Той добавя: „Ние сме насърчени от потенциалните синергии и възможности за растеж, създадени от това сътрудничество, което ще доведе до две дори по-силни глобално конкурентни компании“.
Шведският автомобилен производител иска до 2025 г. електрическите автомобили да формират половината от продажбите му. До края на десетилетието компанията може да спре да продава всякакви превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
Съгласно споразумението, обявено в сряда, Volvo и Geely ще разработят съвместно следващите архитектури на електрически автомобили, които може да се използват и от други марки от семейството на Geely, включително британския Lotus, малайзийския Proton и марката Lynk & Co, която е съсобственост на Volvo и Geely.
Двете групи вече обявиха плановете си да отделят традиционните си двигателни единици в една комбинирана компания, за да се съсредоточат върху разработването на електрически превозни средства.
Всяка компания ще ръководи област от технически опит, като Volvo ще се фокусира върху електрификацията за по-големи и първокласни автомобили, докато Geely ще управлява бизнеса с двигатели с вътрешно горене и ще разработва хибриди.
Групата ще споделя поръчки, но сътрудничеството е фокусирано върху нови технологии, а не върху индустриални взаимодействия, които традиционното сливане би представлявало, коментира Самуелсон.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт