Ниските нива на запаси от автомобили в глобален план и съкращаването на разходите трябва да увеличат маржа на печалбата на автомобилния концерн Stellantis през тази година, въпреки че недостигът на полупроводници и инвестициите в електрически превозни средства могат да натежат върху финансовите резултати, предупреждава компанията, която беше създадена през януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Производителят обяви финансов отчет за 2020 г., който надмина очакванията на анализаторите, съобщава Automotive News Europe.
"Stellantis започва с летящ старт и е изцяло фокусирана върху постигането на обещаните синергии (от сливането)", заяви главният изпълнителен директор на компанията Карлос Таварес, обявявайки миналогодишните резултати на FCA и PSA.
Комбинираната коригирана печалба преди лихви и данъци (EBIT) възлиза на 7,1 млрд. евро. В края на 2020 г. комбинираната ликвидност достига 57,4 млрд. евро, а свободният паричен поток - 3,3 млрд. евро.
Stellantis заяви, че резултатите за 2021 г. трябва да бъдат подкрепени от три нови автомобила с висок марж от марката Jeep в Северна Америка. Американският пазар генерира печалби от години за FCA и продължава да играе ролята на основен източник на рентабилност за обединението.
Насоките на Stellantis не предполагат затягане на блокадите заради коронавируса, който принуди много автомобилни концерни да затворят заводите си през пролетта на 2020 г.
Компанията трябва да бъде подкрепена и от ефектите от своя план за спестяване на повече от 5 млрд. евро годишно без да се налага да затваря свои фабрики. Таварес от своя страна се ангажира да не редуцира работните места.
Но глобалният недостиг на автомобилни чипове, който се появи по време на пандемията, може да засегне бизнеса на групата.
Индустриалните лидери заявиха, че недостигът трябва да бъде овладян до втората половина на 2021 г.
Stellantis посочи, че "надпреварата за електрификация" също може да притисне финансовите резултати през тази година. Автомобилните производители разработват електрически превозни средства, за да отговорят на по-строгите цели за емисиите на въглероден диоксид в Европа, като тази седмица Volvo се присъедини към концерните, целящи да електрифицират своята продуктова гама до 2030 г.
Stellantis планира да реализира напълно електрически или хибридни версии на всички свои автомобили, продавани в Европа, до 2025 г., което до голяма степен е в съответствие с плановете на конкуренти като Volkswagen и Renault-Nissan.
Концернът очаква марж на оперативната печалба от 5,5% до 7,5% през 2021 г., при положение че не бъдат налагани нови блокади през годината.
Таварес успя да подобри маржа в PSA чрез намаляване на разходите, опростяване на продуктовата гама от превозни средства и осигуряване на полезни синергии чрез закупуването на Opel/Vauxhall.
Stellantis предложи да разпредели дивидент от общо 1 млрд. евро на своите акционери.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР