Ниските нива на запаси от автомобили в глобален план и съкращаването на разходите трябва да увеличат маржа на печалбата на автомобилния концерн Stellantis през тази година, въпреки че недостигът на полупроводници и инвестициите в електрически превозни средства могат да натежат върху финансовите резултати, предупреждава компанията, която беше създадена през януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Производителят обяви финансов отчет за 2020 г., който надмина очакванията на анализаторите, съобщава Automotive News Europe.
"Stellantis започва с летящ старт и е изцяло фокусирана върху постигането на обещаните синергии (от сливането)", заяви главният изпълнителен директор на компанията Карлос Таварес, обявявайки миналогодишните резултати на FCA и PSA.
Комбинираната коригирана печалба преди лихви и данъци (EBIT) възлиза на 7,1 млрд. евро. В края на 2020 г. комбинираната ликвидност достига 57,4 млрд. евро, а свободният паричен поток - 3,3 млрд. евро.
Stellantis заяви, че резултатите за 2021 г. трябва да бъдат подкрепени от три нови автомобила с висок марж от марката Jeep в Северна Америка. Американският пазар генерира печалби от години за FCA и продължава да играе ролята на основен източник на рентабилност за обединението.
Насоките на Stellantis не предполагат затягане на блокадите заради коронавируса, който принуди много автомобилни концерни да затворят заводите си през пролетта на 2020 г.
Компанията трябва да бъде подкрепена и от ефектите от своя план за спестяване на повече от 5 млрд. евро годишно без да се налага да затваря свои фабрики. Таварес от своя страна се ангажира да не редуцира работните места.
Но глобалният недостиг на автомобилни чипове, който се появи по време на пандемията, може да засегне бизнеса на групата.
Индустриалните лидери заявиха, че недостигът трябва да бъде овладян до втората половина на 2021 г.
Stellantis посочи, че "надпреварата за електрификация" също може да притисне финансовите резултати през тази година. Автомобилните производители разработват електрически превозни средства, за да отговорят на по-строгите цели за емисиите на въглероден диоксид в Европа, като тази седмица Volvo се присъедини към концерните, целящи да електрифицират своята продуктова гама до 2030 г.
Stellantis планира да реализира напълно електрически или хибридни версии на всички свои автомобили, продавани в Европа, до 2025 г., което до голяма степен е в съответствие с плановете на конкуренти като Volkswagen и Renault-Nissan.
Концернът очаква марж на оперативната печалба от 5,5% до 7,5% през 2021 г., при положение че не бъдат налагани нови блокади през годината.
Таварес успя да подобри маржа в PSA чрез намаляване на разходите, опростяване на продуктовата гама от превозни средства и осигуряване на полезни синергии чрез закупуването на Opel/Vauxhall.
Stellantis предложи да разпредели дивидент от общо 1 млрд. евро на своите акционери.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни