Базираното в Мюнхен дъщерно дружество на германската автомобилна група Volkswagen Traton, което разработва тежкотоварни превозни средства, ще инвестира 1,6 млрд. евро до 2025 г. за научноизследователска и развойна дейност в областта на електромобилите, съобщава Handelsblatt. Сумата е с 600 млн. евро повече спрямо първоначално предвидената инвестиция, обяви компанията в понеделник.
От Traton изтъкват, че инвестициите в конвенционални трансмисии ще бъдат ограничени. Очаква се през 2025 г. по-малко от една пета от инвестициите за разработването на нови продукти да бъдат свързани с двигатели с вътрешно горене.
"Traton очевидно разчита на електрическите камиони", заяви ръководителят на компанията Матиас Грюндлер.
Електрическите тежкотоварни превозни средства са по-добрата алтернатива от водородните камиони, особено при дълги пътувания.
Scania от своя страна предвижда до 2025 г. около 10% от нейните нови камиони, продавани в Европа, да бъдат електрически, а през 2030 г. всяко второ нейно превозно средство да разполага с изцяло електрическо задвижване.
От своя страна MAN очаква половината от автобусите, които произвежда, да разполагат с алтернативно задвижване през 2025 г., а през 2030 г. най-малко 60% от нейните среднотоварни камиони и 40% тежкотоварните ѝ превозни средства трябва да бъдат без емисии.
В началото на месеца Traton обяви, че прогнозира силен ръст при продажбите и приходите за текущата година. Компанията заяви, че ситуацията с поръчките се подобрява значително напоследък. Маржът на оперативната печалба за 2021 г. се очаква да достигне между 5% и 6%.
През 2019 г. Traton отчете оперативен марж от 7 на сто.
В началото на този месец акционерите на американския производителя на камиони и автобуси Navistar одобриха предложението на германския концерн да придобие остатъка от акции на стойност около 3,7 млрд. долара (3,2 милиарда евро), като по този начин Traton планира да установи твърди позиции на пазара на тежкотоварни превозни средства в САЩ.
Придобиването на Navistar, производител на камиони, към портфолиото на Traton ще помогне на VW да се конкурира по-успешно с лидерите в сектора Daimler AG и Volvo AB. Понастоящем германският концерн няма пряк достъп до северноамериканския пазар, най-големият източник на приходи в бранша, и вместо това разчита на продажбите в Европа и Латинска Америка.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.