Китайският автомобилен производител Guangzhou Automobile Group (GAC) продължава напред със своя план за производството на превозни средства в Мианмар като част от амбициозната си стратегия за интернационализация на бизнеса си, съобщава Nikkei Asia Review.
"Нашият завод в Янгон се намира в начален етап на строителството, като работата по изграждането му не е засегната от (политическите) вълнения в страната", казва в интервю за Nikkei Бен Чан, генерален директор на звеното за двигатели на GAC.
За сметка на това много инвеститори от Япония и от други страни задържат своите инвестиционни планове относно Мианмар или вече са ги оттеглили заради продължаващите размирици между протестиращите и военното правителство, което извърши преврат по-рано тази година.
Оттогава около 739 граждани са били убити, според Асоциацията за подпомагане на политическите затворници в Мианмар. Десетки китайски фабрики са атакувани или изгорени, като имуществените загуби възлизат на 37 млн. долара, тъй като някои протестиращи смятат, че Пекин стои зад преврата, според китайското посолство в страната.
Японският автомобилен производител Toyota Motor планираше да открие нова фабрика за 52 млн. долара през този месец, но се отказа заради продължаващите вълнения.
Миналата година в Мианмар са били продадени 17 707 нови автомобила, докато броят на произведените възлиза на 10 753 превозни средства, според данни на ASEAN Automotive Federation.
Избухването на пандемията от коронавирус води до спадовете от съответно 19,2% и 30,6% спрямо нивата на продажбите и производството на автомобили от 2019 г.
Световната банка прогнозира, че икономиката на Мианмар ще се свие с 10% тази година.
Чан не уточнява през кой месец трябва да отвори фабриката на GAC нито нейния производствен капацитет. Заводът е съвместно предприятие с LS Automotive, местна компания, която разпространява автомобилите на GAC в страната от 2016 г.
Най-продаваният нов автомобил в Мианмар принадлежи на японския автомобилен концерн Suzuki Motor, като модел на Toyota остава на второ място с голям разлика.
Общо 98% от приходите на GAC идват от Китай, което се равнява на 63,16 млрд. юана (9,72 млрд. долара) за 2020 г., като групата отчита, че приходите от други пазари нарастват с 18 на сто. Концернът има експозиция към пазари като Филипините, Чили, Русия и Саудитска Арабия.
"Ще се съсредоточим върху тези основни пазари, като разширим марките си, за да достигнем до съседните страни", изтъква Чан.
Групата е продала през миналата година 2,03 млн. превозни средства в Китай, отчитайки нетна печалба в размер на 6,05 млрд. юана.
GAC е четвъртият по големина автомобилен концерн в Китай с пазарен дял от 8 на сто. Общо 83% от продажбите на концерна се дължат на съвместни предприятия с Honda Motor, Toyota, Fiat Chrysler и Mitsubishi Motors.
Групата прогнозира 10% ръст на продажбите през тази година, благодарение на 10-те нови и актуализирани модела, както и поради възстановяването на търсенето след пандемията. Международният фокус на GAC е върху четири конвенционални модела и два електрически автомобила.
Относно усилията на китайското правителство да ограничи нивата на въглеродните емисии GAC изтъква, че електрическите превозни средства ще представляват половината от продажбите на компанията до 2035 г., докато останалият дял ще принадлежи на хибридните модели.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ