Главният изпълнителен директор на Opel/Vauxhall Михаел Лошелер се оттегля от поста след близо четири години служба и ще бъде заменен от Уве Хохгешурц, ръководител на бизнеса на френския концерн Renault за Германия, Австрия и Швейцария, заяви автомобилният производител, цитиран от Automotive News Europe.
Лошелер, който е назначен за ръководител на марката през 2017 г., когато Opel/Vauxhall е придобита от PSA Group, сега част от Stellantis, е „решил да преследва ново предизвикателство извън Stellantis“, казват от Opel.
Хохгешурц ще заеме поста на 1 септември, като ще докладва на главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. Кариерата му в индустрията започва през 1990 г. във Ford Motor, като се присъединява към Volkswagen през 2001 г. През 2004 г. Хохгешурц отива в Renault. Учи бизнес администрация в Германия, Великобритания и Франция.
От своя страна автомобилната кариера на Лошелер започва през 2001 г. в Mitsubishi Europe. Три години след това той се прехвърля в американското звено на Volkswagen. През 2012 г. е нает от Opel като финансов директор, а през 2017 г. е назначен за изпълнителен директор, малко след като PSA купува марката от General Motors.
След като Opel губи десетки милиарди евро под управлението на GM, компанията успява да запише положителен марж на оперативната печалба през 2018 г.
опел
Уве Хохгешурц. Снимка: Opel
Миналата седмица Лошелер обяви, че марката ще електрифицира цялата си продуктова гама до 2028 г. и ще се разшири в Китай. Крайният срок за тотална електрификация на продаваните в Европа модели на Opel изпреварва с две години електрическата стратегия на американския концерн Ford, който цели да екологизира своето европейско портфолио до 2030 г.
Също така Opel планира да премахне изцяло конвенционалните автомобили от своята гама до 2024 г., възползвайки се от хибридните технологии. Лошелер обаче не дава подробности дали тази цел включва и т.нар. меки хибриди.
Opel най-вероятно ще използва за своите електромобили платформата STLA Small, докато архитектурата STLA Medium ще бъде насочена към премиум марките на Stellantis. Другите две платформи ще се предназначени за американските брандове на концерна.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат