Германската автомобилна група Volkswagen започна да сертифицира прототипни 3D принтирани структурни компоненти, като цели да произвежда по 10 000 части годишно до 2025 г., съобщава Automotive News Europe.
Най-големият автомобилен концерн в Европа обединява сили със Siemens и Hewlett-Packard (HP), за да индустриализира 3D принтираща технология на структурни компоненти, които ще бъдат значително по-леки от конвенционалните им аналози, изработени от стомана.
Volkswagen ще използва процес, известен като струя на свързващото вещество, за да произвежда компонентите в основния си завод във Волфсбург, Германия.
HP ще предоставя принтерите, а Siemens ще доставя производствения софтуер.
През 2018 г. автомобилният концерн заяви, че иска да започне масово производство на 3D отпечатани части, като започне с неструктурни елементи като рамките за регистрационния номер на автомобила.
При струята на свързващото вещество материалът се напръсква върху прахообразно легло, втвърдявайки напречното сечение на компонента, изграждайки го слой по слой.
Компонентът обикновено е проектиран с помощта на компютърно подпомогнат индустриален дизайн, или CAD софтуер, преди да бъде обработен от 3D принтера.
3D принтираните компоненти за рамката на предното стъкло във Volkswagen T-Roc вече са сертифицирани в завода на компанията в Оснабрюк, Германия.
Редуцирането на теглото при компонентите е ключово предимството на процеса, тъй като частите тежат по-малко от половината от теглото нат конвенционалните компоненти, изработени от ламарина.
Чрез процес на оптимизация, наречен влагане, VW е успял да измисли как да удвои броя на частите за една печатна сесия.
Volkswagen планира да използва това начинание за по-нататъшното си развитие и трупане на опит в 3D принтирането на компоненти и да види какви допълнителни елементи могат да бъдат произведени чрез този процес.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна