Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. ще инвестира близо 14 млрд. долара в разработването на батерии за електромобили до 2030 г., залагайки на твърдотелните батерии и литиево-йонните пакети от следващо поколение в опит да намали емисиите на въглероден диоксид и да предостави допълнителен експлоатационен живот за своите хибридни автомобили в отговор на критиките относно мудната си трансформация, съобщава Automotive News Europe.
Компанията очерта плановете си по време на онлайн брифинг, като ръководството посочва, че Toyota очаква да намали наполовина цената на батериите през втората половина на това десетилетие.
Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял за 2020 г., се стреми да разработи икономически жизнеспособни твърдотелни батерии до 2025 г., изтъква главеният технологичен директор на Toyota Масахико Меада, добавяйки, че през миналата година концернът е започнал полеви тестове с прототип на такава батерия.
Компанията обмисля използването на твърдотелни батерии не само в изцяло електрически автомобили, но и в хибридни превозни средства.
Toyota също планира да пусне на пазара следващо поколение литиево-йонна батерия през втората половина на десетилетието, която ще помогне за по-нататъшния напредък в редуцирането на цената и подобряване на производителността на електрическите автомобили.
„Чрез създаване на система както за разработка, така и за доставка, ние ще насърчим разпространението на електрически превозни средства, включително на автомобили с батерии“, посочва Маеда.
Toyota очаква допълнителни печалби от новоразработената структура за батерии от никел-метал хидрид. Тази така наречена биполярна структура позволява удвояване на енергийната плътност, като беше внедрена това лято в преработения компактен хибрид Toyota Aqua.
По-дългият експлоатационен живот, стабилността и безопасността са ключови критерии за батериите на Toyota, подчертава Маеда.
Батерията, която ще се използва в предстоящия изцяло електрически кросоувър на Toyota, BZ4X, ще може да поддържа 90 процента от производителността след десетилетие на употреба, изтъкват от Toyota.
Чрез инвестиране на 1,5 трилиона йени (13,7 милиарда долара) в разработването на батерии до 2030 г. Toyota иска да осигури 200 гигаватчаса производствен капацитет за батерии до края на десетилетието.
Концернът планира да продаде 8 милиона електрически превозни средства през 2030 г., включително 2 милиона превозни средства с електрически и водородни горивни клетки.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 4 години импе , и тези се предадоха пред "зелената лавина" ... :))) ... само ти стискаш нефтените облигации ... колкото конските впрягове имат бъдеще , толкова и ДВГ и нефта ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар